Quantcast
DRAGONS DOGMA 2 VERBREEKT CAPCOM STEAM-RECORDS ONDANKS MICROTRANSACTION-CONTROVERSE
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

DRAGONS DOGMA 2 VERBREEKT CAPCOM STEAM-RECORDS ONDANKS MICROTRANSACTION-CONTROVERSE

Mar 22, 2024 11:34 AM

Dragon's Dogma 2, de langverwachte fantasy actie-avontuur game van Capcom, heeft onmiddellijk na lancering op de pc al records verbroken met een piek van 184,724 gelijktijdige spelers op Steam. Dit indrukwekkende aantal spelers overtreft de voorgaande records van singleplayer games van Capcom, zoals Resident Evil 4 en Village. Ondanks dit succes is er een heftige discussie over microtransacties in het spel. Dragon's Dogma 2 biedt op dag één maar liefst 21 verschillende microtransacties, met prijzen variërend van $0,99 tot $4,99. Deze transacties hebben betrekking op verschillende gameplay elementen, van fast-travel tot resurrecties.

Sommige spelers zijn verontwaardigd omdat ze vinden dat microtransacties een singleplayer RPG van $70 zoals Dragon's Dogma 2 niet zou moeten beïnvloeden. Anderen verdedigen echter dat al deze items ook verkrijgbaar zijn door daadwerkelijk het spel te spelen. Bovendien zijn microtransacties beperkt tot één aankoop per item. Ondertussen rapporteren pc-spelers ook prestatieproblemen. Capcom heeft aangegeven dat dit mogelijk te wijten is aan de zware CPU-belasting veroorzaakt door de talrijke NPC's in het spel.

Wat zijn de gevolgen van microtransacties in Dragon's Dogma 2?

De aanwezigheid van microtransacties heeft geleid tot een gemengde ontvangst onder spelers, waarbij sommigen de monetisatie bekritiseren en anderen het verdedigen door te stellen dat de items ook zonder betaling verkrijgbaar zijn door het spel te spelen. Dit onderwerp blijft een punt van discussie in de gaminggemeenschap.

Dragon's Dogma 2 borduurt voort op de erfenis van het eerste deel, Dragon's Dogma, dat oorspronkelijk uitkwam in 2012. Het spel staat bekend om zijn unieke "pawn"-systeem, waar spelers bondgenoten kunnen rekruteren die door andere spelers worden aangestuurd. Met een ambitieuze open wereld, innovatieve combat en de integratie van dag- en nachtcycli, heeft het eerste spel een cultstatus verworven. Fans hebben lang uitgekeken naar het vervolg en hoewel de gameplay veelbelovend is, is er duidelijk debat over de implementatie van microtransacties in de nieuwste aflevering van de serie.



Alex Riverton avatar
Geschreven door:

Alex Riverton

Alex Riverton is een doorgewinterde journalist met meer dan tien jaar ervaring in de gamingindustrie. Bekend om zijn diepgaande analyses en hands-on previews, heeft Alex een reputatie opgebouwd voor diepgaand commentaar op spelmechanismen en storytelling in videogames.

Lees meer artikelen van: Alex Riverton

Volg ons


Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen