Dromen Dev Media Molecule: Ontslagen Beïnvloeden Gemeenschapsplannen
Mar 21, 2024 11:46 AMMedia Molecule, bekend van de LittleBigPlanet-serie en de creatieve PlayStation 4-titel Dreams, heeft te maken met een moeilijke periode. Het dochterbedrijf van Sony heeft bekendgemaakt dat door ontslagen de beloofde community- en curatie-ondersteuning voor Dreams, zoals besproken in een blogpost uit 2023, niet volledig waargemaakt kan worden. Met name de redactionele werking van The Impsider gaat niet door. Toch blijft Media Molecule de Dreams-community ondersteunen via sociale kanalen en reguliere streams.
In de aankomende updates voor Dreams zal de live ondersteuning voor DreamSurfing en DreamShaping in april stopgezet worden. Wel introduceert het team nieuwe afspeellijsten en blijven ze de 'Dreams Recommender' afspeellijst promoten. Deze lijsten helpen bij het ontdekken van nieuwe creaties binnen de Dreams-gemeenschap. De veranderingen moeten ervoor zorgen dat Dreams een zelfonderhoudend platform wordt.
Ondanks zorgen uit de community over de toekomst van Dreams, heeft Media Molecule benadrukt dat er geen plannen zijn om het spel offline te halen. De studio erkent dat de laatste 12 maanden zwaar zijn geweest en communiceert dat ze ook werken aan een nieuw project, waarover later meer details volgen.
De ontslagen bij Media Molecule werden aangekondigd voorafgaand aan Sony's plannen om ongeveer 900 medewerkers binnen de PlayStation-divisie te ontslaan, wat leidde tot sluitingen en de annulering van diverse projecten bij verschillende PlayStation-studio's.
Wat zijn de gevolgen van de ontslagen bij Media Molecule voor Dreams?De ontslagen hebben invloed op de geplande community- en curatie-ondersteuning binnen Dreams. Zo zal The Impsider niet worden gerealiseerd en worden sommige diensten verminderd. Media Molecule zal echter nog steeds de community ondersteunen met streams en via sociale media en benadrukt dat er geen plannen zijn om Dreams offline te halen.
Dreams, gelanceerd in 2020, heeft zichzelf gevestigd als een uniek platform waar spelers hun eigen games kunnen maken en delen met de wereld. Het biedt een breed scala aan creatieve tools voor game-ontwerp, animatie, muziekproductie, en meer, wat het tot een geliefde titel maakt onder creatieve gamers en ontwikkelaars.
Alex Riverton
Alex Riverton is een doorgewinterde journalist met meer dan tien jaar ervaring in de gamingindustrie. Bekend om zijn diepgaande analyses en hands-on previews, heeft Alex een reputatie opgebouwd voor diepgaand commentaar op spelmechanismen en storytelling in videogames.
Volg ons
Fans
Fans
Fans