Dumbledores zoon roept op tot geen HBO remake van Harry Potter films

Sep 24, 2024 10:40 AM

Jared Harris, de zoon van de originele Dumbledore-acteur Richard Harris, heeft kritiek geuit op de aankomende HBO-serie over Harry Potter. Tijdens een interview met de Independent werd hem gevraagd of hij interesse had om Dumbledore te spelen. Harris weigerde en toonde verbazing over het feit dat er een reboot komt, aangezien hij vindt dat de originele films geweldig waren en liever onaangeroerd zouden blijven. De serie is aangekondigd voor een looptijd van 10 jaar en begint naar verwachting in het voorjaar van 2025 met filmen, maar er zijn nog geen casting-aankondigingen gedaan voor de hoofdrollen van Harry, Hermione en Ron.

Waarom is er een Harry Potter TV-serie nodig als de films al zo goed waren?

Volgens Jared Harris is er geen behoefte aan een Harry Potter TV-serie, omdat de originele films al fantastisch zijn. De nieuwe serie is bedoelt als een "trouwe aanpassing" van de boeken en zal zich richten op een nieuw publiek. HBO hoopt hiermee de verhalen op een diepere en meer gedetailleerde manier te verkennen.

De Harry Potter-franchise, die begon met het eerste boek in 1997, heeft wereldwijd een enorme impact gehad. De acht films in de reeks, die tussen 2001 en 2011 werden uitgebracht, hebben talloze prijzen gewonnen en een cultstatus bereikt. Nu zal de nieuwe HBO-serie zich richten op de gedetailleerde verhaallijnen uit de boeken, wat kan leiden tot een nieuwe kijk op geliefde karakters en gebeurtenissen. Fans zijn verdeeld over de noodzaak van een remake en de invloed die deze serie zal hebben op de bestaande films.