EA-baas beweert dat acteur stakingen games voorlopig niet zullen schaden
Jul 30, 2024 10:04 PMElectronic Arts CEO Andrew Wilson heeft vertrouwen getoond dat de huidige staking van video game acteurs geen directe impact zal hebben op het bedrijf. Tijdens een recente verdienstoproep benadrukte Wilson dat de staking beperkt is tot games die na september 2023 in productie zijn gegaan, wat betekent dat de meeste live service games en projecten zoals Madden NFL 24, EA Sports FC 25 en Dragon Age: The Veilguard niet worden beïnvloed. Wilson voegde toe dat EA blijft onderhandelen in goede trouw met de hoop dat de partijen snel een overeenkomst bereiken, maar verwacht geen significante kortetermijneffecten.
Welke impact kan de staking van video game acteurs op de lange termijn hebben voor EA?nHoewel EA momenteel geen directe moeilijke verwachtingen heeft vanwege de staking, kunnen op de lange termijn games die na september 2023 in productie zijn gegaan wel degelijk vertraging oplopen. Een langdurige staking kan toekomstige releases beïnvloeden en de ontwikkelingsplannen van EA voor 2026 en verder verstoren.
Dragon Age: The Veilguard, een van EA's belangrijkste aankomende titels, blijft ongestoord door de staking. Deze RPG is onderdeel van de bekroonde Dragon Age-serie, ontwikkeld door BioWare. Bekend om zijn diepgaande verhaallijnen en complexe karakters, is de Dragon Age-franchise een van de meest geliefde series in het RPG-genre.
Casey Loh
Casey Loh is een technisch onderlegde schrijver die gespecialiseerd is in de kruising van gaming en technologie. Met een achtergrond in informatica brengt Casey een technische blik op haar recensies, waarbij ze de ins en outs van game engines, grafische technieken en AI-innovatie uiteenzet.
Volg ons
Fans
Fans
Fans
It’s reassuring to hear that EA's current lineup is safe for now, but if the strike drags on, we might be looking at some serious delays for future releases. With the industry's shift towards AI and longer development cycles, it’s essential for all parties to find a fair resolution soon.
It's interesting to see EA navigating the strike with confidence, but the potential for long-term delays underscores the importance of resolving these actor protection issues swiftly. Given their robust live service lineup, they might manage short-term hiccups, but the future is definitely cloudier if negotiations drag on.
It's reassuring to hear that EA's current projects won't take a hit from the actor strike, but the uncertainty for future releases definitely highlights the importance of resolving these negotiations. The industry's reliance on extensive live service games might buffer some immediate impact, but long-term solutions are crucial with AI tech becoming more integrated into game development.