EA heeft aangekondigd zijn spelprijzen "op dit moment" niet te verhogen. CEO Andrew Wilson benadrukte tijdens de nieuwste earnings call dat het bedrijf zich richt op het bieden van hoge kwaliteit en waarde voor zijn spelers. Hij merkte op dat de prijsstructuur van het bedrijf tegenwoordig heel anders is dan tien jaar geleden, met fysieke releases die een veel kleinere rol spelen. EA's netto-opbrengsten voor het afgelopen fiscale jaar waren $7.355 miljard, wat vrijwel gelijk is aan het voorgaande jaar. Dit geeft aan dat de organisatie veerkrachtig blijft. Live-diensten vertegenwoordigen 73 procent van de totale netto-opbrengsten en de franchise van American Football heeft de verwachtingen overtroffen door meer dan een miljard aan netto-opbrengsten te behalen. EA blijft dus goed presteren zonder de noodzaak om prijzen te verhogen.

Waarom verhoogt EA de prijzen van hun games niet?

EA verhoogt de prijzen van zijn games niet omdat het bedrijf zich richt op het aanbieden van een uitstekende kwaliteit en waarde voor zijn spelers, zoals blijkt uit hun sterke netto-opbrengsten en de groeiende populariteit van live-diensten.

EA, voluit Electronic Arts, is een prominente speler in de game-industrie, bekend om populaire franchises zoals FIFA, Madden NFL en The Sims. Hun succes is mede te danken aan voortdurende innovaties en hun sterke focus op spelerservaring. De strategie om geen prijzen te verhogen reflecteert hun aanpassing aan de veranderende marktdynamiek en spelersverwachtingen. Met games die steeds meer in de richting van service-gebaseerde modellen gaan, blijft EA zich aanpassen aan de wensen van gamers.