BioWare heeft een remaster van de eerste drie Dragon Age-games gepitcht aan EA, maar het lijkt erop dat de uitgever tegen remasters is, volgens Mark Darrah, een veteraan van de serie. EA lijkt het moeilijk te vinden om een niche RPG zoals Dragon Age te bekijken als een mainstream product, in tegenstelling tot de Mass Effect-serie die recentelijk wel een remaster heeft gekregen. De remaster zou als de Champions Trilogy worden uitgebracht, maar vanwege interne resourceproblemen en verschillende game-engines is het moeilijk om dit te realiseren. Darrah spreekt over de uitdagingen binnen BioWare, vooral na de gemixte ontvangst van de recente release, Dragon Age: The Veilguard.

Waarom heeft Dragon Age geen remaster ontvangen zoals Mass Effect?

Dragon Age heeft geen remaster ontvangen omdat EA tegen remasters lijkt te zijn en het moeilijk vindt om de serie als een mainstream titel te positioneren. Dit heeft geleid tot resourceproblemen binnen BioWare waarbij het team voor Dragon Age beperkt is in vergelijking met het Mass Effect-team.

Dragon Age is een populaire RPG-franchise van BioWare, bekend om zijn diepgaande verhaal en karakterontwikkeling. De serie begon met Dragon Age: Origins in 2009 en heeft sindsdien verschillende vervolgspellen en uitbreidingen ontvangen. Ondanks de uitdagingen, zijn fans van de serie nog steeds hoopvol over de toekomst van Dragon Age, vooral nadat BioWare plannen heeft aangekondigd voor nieuwe titels in deze geliefde wereld.