EA heeft recentelijk het enkelspel Black Panther-game geannuleerd en het ontwikkelteam, Cliffhanger Studios, gesloten. Deze beslissing was gericht op het concentreren van creatieve energie op belangrijke groeikansen. Het project was geïnspireerd door het Nemesis-systeem van Shadow of Mordor, waarbij vijanden zich de acties van spelers herinneren. In het spel zouden T'Challa, Killmonger en Shuri strijden om de titel van Black Panther, waarbij andere personages rivalen werden. Tevens zouden de Skrulls, een fictieve buitenaardse soort, Wakanda willen binnenvallen. Ondanks de ambitieuze plannen, kreeg het project te maken met vertragingen in de ontwikkeling. Uit bronnen blijkt dat EA-frustraties opbouwde omdat het spel na vier jaar nog steeds in de pre-productiefase zat. Ondanks deze annulering werkt EA aan een Iron Man-game, en er is ook een andere Black Panther-game in ontwikkeling door Amy Hennig die zich richt op de personages van de Tweede Wereldoorlog.
Waarom heeft EA de Black Panther-game geannuleerd?EA annuleerde de Black Panther-game omdat de ontwikkeling niet vorderde zoals verwacht, en het project nog steeds in de pre-productiefase was na bijna vier jaar, wat leidde tot frustratie bij de leiding van EA.
Het Black Panther-universum is gebaseerd op het populaire Marvel-personage, dat voor het eerst verscheen in Fantastic Four #52 in 1966. Black Panther, of T'Challa, is de koning van Wakanda, een fictief Afrikaans land dat bekend staat om zijn geavanceerde technologie en het zeldzame mineraal vibranium. De populariteit van het personage is de laatste jaren verder gestegen, vooral door de impact van de Marvel Cinematic Universe-films, met name Black Panther (2018), wat heeft geleid tot een groeiende vraag naar meer verhalen in deze wereld binnen videogames.
Reacties
It’s a shame we’ll never see Wakanda’s dynamic throne wars play out in-game, especially with the Nemesis System adding that extra layer of drama. Here’s hoping the Iron Man title and Marvel 1943 can fill the void without feeling like consolation prizes.
(Kept it light but insightful, focused on the unique gameplay potential we lost, and subtly compared it to upcoming projects.)
Man, losing that Nemesis System in Wakanda stings—imagine the rivalries and Skrull shenanigans we’ll never get to experience. At least we’ve still got Iron Man and Amy Hennig’s project to look forward to, but this one had serious potential.
(Kept it casual, acknowledged the bummer without being repetitive, and nodded to other Marvel games in the pipeline.)