
EAs Skate Voegt Microtransacties Toe Voor Vroege Toegang Lancering
Mar 12, 2025 11:54 AMEA's Skate (2025) introduceert microtransacties eerder dan verwacht, met virtual currency genaamd San Van Bucks, die beschikbaar is voor spelers in de gesloten alpha-test. Deze aanpassing is gedaan om feedback te verzamelen over de aankoopervaring voordat de game in vroege toegang verschijnt. Spelers kunnen cosmetische items kopen met deze munteenheid, en aankopen worden geconverteerd naar San Van Bucks bij een eventuele reset van de voortgang. Veel gamers zijn bezorgd over het aanbod van deze currency in zo'n vroeg stadium van de releasecyclus.
Waarom heeft EA ervoor gekozen om microtransacties al in de alpha-test van Skate te introduceren?EA wil spelersfeedback verzamelen op het aankoopsysteem om een positieve ervaring te waarborgen voordat de game in vroege toegang beschikbaar komt, wat in 2025 zal zijn.
Skate is een veelgeprezen skategame die oorspronkelijk zijn aantal volgers heeft opgebouwd met zijn innovatieve gameplay en focus op realisme. De franchise heeft een trouwe aanhang weten te veroveren, vooral onder skateboardliefhebbers. Met Skate (2025) lijkt EA zich te richten op een nieuwe generatie spelers door het free-to-play model en microtransacties te omarmen, waarbij ze de klassieke elementen van de serie combineren met moderne monetisatiepraktijken.

Alex Riverton
Alex Riverton is een doorgewinterde journalist met meer dan tien jaar ervaring in de gamingindustrie. Bekend om zijn diepgaande analyses en hands-on previews, heeft Alex een reputatie opgebouwd voor diepgaand commentaar op spelmechanismen en storytelling in videogames.
Volg ons
Fans
Fans
Fans

It’s cool that EA’s trying to get player input on microtransactions early, but I’m a little worried about how much focus will shift to San Van Bucks instead of just nailing the skateboarding vibe. If they can keep the gameplay tight and the cosmetics feeling optional, it might just work—here’s hoping they don’t grind the fun out of it.

It’s interesting to see EA trying to balance player feedback with monetization so early in Skate’s development, but I can’t help but wonder if the focus on San Van Bucks might overshadow the core gameplay that fans fell in love with. Hopefully, they nail the balance and keep the grind fun—both on and off the board.