In het tweede seizoen van de tv-serie The Last of Us is er één dood die de showrunners te veel vonden om te tonen. Dit betreft de dood van Alice, de hond van de WLF, die in het spel wordt gedood door Ellie. Craig Mazin, de showrunner, besloot om deze aflevering niet op te nemen omdat hij vond dat er al te veel geweld en dood in de finale aanwezig was, waaronder de moord op andere belangrijke personages. Mazin stelt dat het effect van het doden van een huisdier in live-action veel heftiger is dan in animatie en dat het publiek daar niet op zat te wachten. Neil Druckman, de co-creator van de game, voegde toe dat de finale al zwaar genoeg was zonder ook nog een hond te moeten doodmaken.
Waarom is de dood van Alice niet opgenomen in het tweede seizoen van The Last of Us?De dood van Alice is niet opgenomen omdat de showrunners vonden dat er al te veel heftige momenten in de finale waren. Craig Mazin gaf aan dat het doden van een huisdier in live-action te veel impact kan hebben op het publiek, vooral gezien de reeds intense en zware scènes in de aflevering.
The Last of Us is gebaseerd op de populaire videogame van Naughty Dog, die zich afspeelt in een post-apocalyptische wereld. De game, en nu ook de serie, is beroemd om zijn diepgaande verhaal en karakterontwikkeling. De interacties tussen de personages en hun emotionele worstelingen staan centraal in zowel de game als de serie, en de keuze om bepaalde elementen wel of niet op te nemen kan de kijkervaring aanzienlijk beïnvloeden. De beslissing om Alice's dood uit de uitzending te halen, weerspiegelt de zorg voor de impact van emoties op het publiek.
Reacties
Nog geen reacties. Wees de eerste!