Eerste blik: Until Dawn komt naar PS5 en PC

Jan 31, 2024 10:35 PM

Voor het eerst zijn de PlayStation 5- en pc-versies van de populaire horror game Until Dawn onthuld, waarbij de game later dit jaar uit zal komen. Until Dawn, origineel uit 2015, is een verhalende horror game waarin een groep jongvolwassenen gevangen zit in een skihut met een dreigend gevaar op de loer. Spelers beïnvloeden het verloop van het verhaal en de uitkomst voor de personages door keuzes te maken. De cast bevatte sterren als Rami Malek, Hayden Panettiere en Peter Stormare. Verder is er nieuws dat Until Dawn verfilmd wordt, onder regie van David F. Sandberg.

Wat houdt de heruitgave van Until Dawn in?nDe heruitgave van Until Dawn omvat een gemoderniseerde versie voor de PlayStation 5 en pc met verbeterde graphics en mogelijk nieuwe functies. Spelers kunnen opnieuw of voor het eerst het spannende verhaal beleven van de groep jongvolwassenen die moet proberen te overleven in een benarde situatie.

Until Dawn staat bekend om zijn filmische gameplay en meeslepende verhaal, wat het tot een favoriet maakt onder horrorliefhebbers. Ontwikkeld door Supermassive Games, hetzelfde team achter titels als The Quarry en The Dark Pictures Anthology, heeft Until Dawn vernieuwende elementen geïntroduceerd in het interactieve verhalenvertellen. Met een aankomende verfilming lijkt Until Dawn zijn invloed uit te breiden naar andere media, terwijl het zijn positie als klassieker in het horror game genre verstevigt.