Eidos-Montréal, het studio van Embracer Group dat momenteel werkt aan de Fable reboot voor Microsoft, heeft aangekondigd tot 75 werknemers te ontslaan. Dit besluit komt na eerdere ontslagen van 97 medewerkers vorig jaar en is het gevolg van een einde van een van hun projecten. De studio vermeldt dat het niet in staat is om al deze talentvolle medewerkers opnieuw te plaatsen in andere lopende projecten en diensten. Ondanks deze tegenslag blijft Eidos-Montréal zich inzetten om zijn andere projecten verder te ontwikkelen.
Het recentste spel van Eidos-Montréal was Marvel's Guardians of the Galaxy, dat in 2021 uitkwam. Na de overname door Embracer Group in 2022 leek het er aanvankelijk op dat ze aan een nieuw Deus Ex-project zouden werken, maar dat werd vorig jaar stopgezet vanwege ingrijpende herstructureringen bij de organisatie. Momenteel assisteert Eidos-Montréal Playground Games om de Fable reboot te voltooien, maar het is onduidelijk welke andere projecten de studio in ontwikkeling heeft.
Wat zijn de gevolgen van de ontslagen voor Eidos-Montréal en de Fable reboot?De ontslagen kunnen de ontwikkeling van de Fable reboot beïnvloeden, vooral als de studio aanzienlijke ervaring en creatief talent verliest. Desondanks geeft Eidos-Montréal aan dat ze zich blijven inzetten voor de voltooiing van lopende projecten.
Eidos-Montréal is bekend om zijn rol in de ontwikkeling van verschillende populaire franchises, waaronder Deus Ex en Tomb Raider. De studio heeft een reputatie opgebouwd voor het leveren van hoogwaardige narratieve ervaringen en innovatieve gameplay. De Fable reboot is een langverwachte titel binnen de gaminggemeenschap, aangezien de originele serie geliefd is vanwege zijn unieke mix van rolspelmechanieken en verhaalvertelling. Gamers wachten in spanning af hoe de studio zijn vaardigheden zal inzetten voor deze nieuwe iteratie van het klassieke franchise.
Reacties
AI growing pains strike again—props to 11 Bit for quick damage control, but man, the gaming community’s AI radar is *sharp* these days. At least their Frostpunk cred buys them some goodwill while they clean this up. Kinda funny how temporary AI assets always seem to slip into the wild—devs might wanna treat AI like an unmarked spoiler from now on. Still, The Alters' premise is too intriguing to write off over this hiccup.
Oof, AI slip-ups are becoming the new 'day-one patch' drama—glad 11 Bit's owning it, but hopefully this doesn’t become a trend for studios cutting corners. Still hyped for The Alters though, their track record with storytelling usually delivers the goods. Transparency’s key, especially with AI’s rocky rep in gaming—kudos to them for course-correcting, but it’s wild how a few placeholder assets can snowball into a full-blown controversy. Here’s hoping the final game’s polish matches Frostpunk’s legacy.