Interessante details over de originele startlocatie van Elden Ring zijn onthuld door dataminer Sekiro Dubi. Volgens de bevindingen zou het spel initieel beginnen op een strand onder de Seaside Ruins, in plaats van in een grot. Dit alternatieve begin is ontdekt door een Japanse notitie en ongebruikt dialoog van de netwerktest uit 2021. Sekiro Dubi heeft zelfs oude audiofragmenten gevonden die dit ondersteunen en heeft een video gemaakt die toont hoe deze start eruit had kunnen zien. Voor spelers die verdiept zijn in de lore van FromSoftware's games is dit een interessant stukje informatie. Daarnaast zouden spelers ook anders terugkeren naar de Chapel of Anticipation door een teleport die geplaatst was in Stormveil Castle tijdens de netwerktest.

Als extra achtergrondinformatie is het goed om te weten dat Elden Ring een actie-RPG is ontwikkeld door FromSoftware en geproduceerd door Bandai Namco Entertainment. Het is bekend om zijn uitdagende gameplay en diepe verhaallijn, typisch voor titels van FromSoftware zoals de Dark Souls-serie en Bloodborne. Met een open wereld die spelers uitnodigt om te verkennen, gepaard met intense baasgevechten, is Elden Ring een hoogtepunt in de moderne RPG-gaming.

Waarom is de startlocatie van een spel zoals Elden Ring belangrijk voor de spelervaring?

De startlocatie van een spel zoals Elden Ring zet de toon voor de verdere spelervaring en beïnvloedt de eerste indruk van spelers. Een memorabele startlocatie kan het verhaal op een boeiende manier introduceren, spelers aan de wereld binden en hen motiveren om verder te verkennen. Het is de eerste kennismaking met de gameplaymechanieken en sfeer die het spel te bieden heeft.