Elden Ring: Nightreign is nu officieel uitgebracht, na de korte netwerktest in februari. De game heeft sterke gameplay-elementen, maar kampt met aanhoudende technische problemen. De multiplayer spin-off biedt een vermakelijke ervaring, met herkenbare vechtmechanieken en strategische diepgang, maar technische optimalisatie blijft achter bij de verwachtingen. De PS5- en Xbox Series-versies behalen vaak geen 60 frames per seconde, en er is geen ondersteuning voor de PS5 Pro. De afwezigheid van ray tracing is ook een gemis in deze release, wat teleurgesteld bij fans kan overkomen.

Wat zijn de technische problemen in Elden Ring: Nightreign?

De technische problemen omvatten lage framerates die vaak onder de 60fps liggen, vooral bij het verkennen van de Limveld-kaart. Deze framerates variëren van 30 tot 50fps en de afwezigheid van PS5 Pro-ondersteuning betekent dat de game draait op de basis PS5-code zonder significante verbeteringen.

Elden Ring: Nightreign is een spin-off van het populaire spel Elden Ring, ontwikkeld door FromSoftware. De franchise heeft een sterke fanbase opgebouwd, vooral door zijn uitdagende gameplay en rijke wereld. Nightreign biedt een nieuwe multiplayer ervaring, maar ondanks de innovaties lijkt het technische niveau niet aan de verwachtingen van de spelers te voldoen. Veel gamers hoopten op een robuustere ondersteuning voor de huidige generatie consoles, vooral gezien de hoeveelheden liefde en aandacht die de oorspronkelijke game heeft ontvangen.