Elden Ring gemeenschap helden inspireren de slechterik van The Acolyte
Jul 02, 2024 7:39 PMDe vijfde aflevering van The Acolyte heeft de Star Wars-fans weer in vuur en vlam gezet dankzij een spectaculaire lightsaber-gevechtsscène en de opvallende verschijning van de nieuwe schurk Qimir, gespeeld door Manny Jacinto. De showrunner, Leslye Headland, onthulde dat Qimir's looks geïnspireerd zijn door de dapper geklede personages in Elden Ring, zoals de beruchte speler Let Me Solo Her. Qimir draagt geen zware pantser maar juist lichte, vloeiende kleding, wat zijn fysieke kracht en vechtkunsten benadrukt. Deze keuze weerspiegelt het gedrag van Elden Ring-spelers die monsterlijke tegenstanders in enkel minimale bepantsering aan kunnen. Tijdens een interview besprak Headland hoe dit ontwerp tot stand kwam, inclusief de worsteling om een nieuwe, iconische Sith te creëren. Ze vertelde dat het ontwerpen van Qimir een langdurig proces was omdat hij visueel en karakterologisch onderscheidend moest zijn.
Hoe heeft de Elden Ring-gemeenschap de inspiratie geboden voor Qimir's karakterontwerp in The Acolyte?nDe Elden Ring-gemeenschap, en specifiek spelers zoals Let Me Solo Her die bekend staan om het verslaan van de moeilijkste bazen met minimale bepantsering, hebben direct Qimir's karakterontwerp beïnvloed. Dit is terug te zien in zijn keuze voor lichte, vloeiende kleding en het agressieve vechtgedrag met twee lichtzwaarden, wat lijkt op de strijdbenadering van ervaren Elden Ring-spelers.
The Acolyte is een aankomende Star Wars-serie die zich richt op de donkere kant van de Force en speelt zich af in de laatste dagen van de High Republic. De serie onderzoekt de opkomst van de Sith en brengt een frisse blik op het universum met nieuwe en mysterieuze personages. Elden Ring, ontwikkeld door FromSoftware, is een actie-RPG die bekend staat om zijn uitdagende gameplay en de toewijding van zijn spelersgemeenschap, wat ook een inspiratiebron was voor de makers van The Acolyte.
Samira Khan
Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.
Volg ons
Fans
Fans
Fans