Elden Ring is alom breed geprezen als een van de beste games ooit gemaakt, maar regisseur Hidetaka Miyazaki zoekt nog steeds naar zijn "ideale fantasy RPG." Tijdens een interview met PC Gamer legde Miyazaki uit dat hoewel Elden Ring dicht in de buurt komt, het nog steeds niet zijn ultieme droom-RPG is. Hij benadrukte de invloed van '80s tafelblad-RPGs zoals Dungeons & Dragons bij het maken van Elden Ring en hoe hij geniet van het in kaart brengen van de wereld. Terwijl Shadow of the Erdtree binnenkort uitkomt, merkt Miyazaki op dat hij het moeilijk vindt om zijn ideale RPG te maken omdat hij als ontwikkelaar alles weet wat er gaat gebeuren, waardoor hij het niet volledig als speler kan ervaren.

Wat maakt Elden Ring zo uniek ten opzichte van andere games in hetzelfde genre?n

Elden Ring onderscheidt zich door zijn uitgebreide en gedetailleerde wereld, beïnvloed door klassieke tafelblad-RPGs en Miyazaki's persoonlijke visie op fantasy-RPGs. De gameplay combineert elementen van open-wereld verkenning met intense gevechten en diepgaande verhaallijnen, wat resulteert in een rijke en meeslepende ervaring die veel spelers waarderen.

Elden Ring, ontwikkeld door FromSoftware en uitgegeven door Bandai Namco Entertainment, bouwt voort op de succesvolle formule van eerdere games zoals Dark Souls, maar introduceert nieuwe elementen en een open wereld die spelers vrij kunnen verkennen. Het verhaal en de setting zijn mede ontworpen door George R.R. Martin, bekend van de "A Song of Ice and Fire"-serie, wat bijdraagt aan de diepgang en intrigerende mythologie van de game.