De aankomende DLC voor Elden Ring, genaamd The Forsaken Hollows, zal "definitief een beetje moeilijker" zijn dan de originele game, aldus de directeur Junya Ishizaki. FromSoftware staat bekend om zijn uitdagende DLC's, en Ishizaki legt uit dat ze de balans willen vinden tussen casual spelers en ervaren gamers. De ontwikkelaars zijn zich bewust van de moeilijkheidsgraad en proberen een gevarieerde ervaring te bieden die aantrekkelijk is voor zowel nieuwe als geregelde spelers. The Forsaken Hollows introduceert nieuwe vijanden, personages, en zelfs gebieden zoals giftige moerassen die ontbreken in de oorspronkelijke game. Deze nieuwe content wordt op 4 december gelanceerd en biedt twee nieuwe speelbare Nightfarers – de Scholar en de Undertaker, plus de terugkeer van een iconische Dark Souls baas.

Wat kunnen spelers verwachten van de moeilijkheidsgraad van The Forsaken Hollows DLC?

Spelers kunnen een uitdagendere ervaring verwachten dan de basisgame, maar het wordt niet onredelijk moeilijk. De ontwikkelaars hebben geprobeerd om de balans te vinden, zodat zowel nieuwe als ervaren spelers een eerlijke uitdaging hebben.

Elden Ring is een actie-RPG ontwikkeld door FromSoftware, de studio achter bekendere titels zoals Dark Souls en Bloodborne. Sinds de release heeft het spel talloze prijzen gewonnen en een enorme community opgebouwd. De DLC's, waaronder The Forsaken Hollows, beloven om deze ervaring verder uit te breiden met nog meer diepgang en uitdagende gameplay-elementen die fans gewend zijn van FromSoftware. De toevoegingen zoals nieuwe personages en gebieden bieden een unieke draai aan de gameplay en verhogen de verwachtingen voor de fans.