
Elden Ring Nightreign Sterke Lancering op Steam, Reviews Verdeeld
May 30, 2025 9:18 AMElden Ring Nightreign is sinds zijn lancering op Steam een groot succes, met een piek van 313.593 gelijktijdige spelers. Deze multiplayer-only uitbreiding van de populaire Elden Ring-franchise heeft de top van de steamtoptitels bereikt. Ondanks deze sterke start zijn de recensies gemengd, met slechts 67% positieve beoordelingen van de gebruikers tot nu toe. Veel kritiek is gericht op technische problemen en performance-issues, die ook al een probleem waren bij de oorspronkelijke Elden Ring. Het is echter mogelijk dat deze feedback de komende dagen verandert naarmate meer spelers het spel ervaren. Het spel biedt een unieke coöperatieve speelervaring en is aan het begin van het weekend waarschijnlijk volop in trek bij gamers.
Wat maakt Elden Ring Nightreign uniek?Elden Ring Nightreign is uniek omdat het een multiplayer-only ervaring biedt die afwijkt van de traditionele singleplayer-content van de oorspronkelijke game. Dit nieuwe concept zorgt voor een frisse kijk op de Elden Ring-wereld en stimuleert samenwerking tussen spelers, wat leidt tot zowel nieuwe uitdagingen als mogelijkheden voor strategisch spel.
Elden Ring is een open-world actie-RPG ontwikkeld door FromSoftware, bekend om zijn uitdagende gameplay en diepgaande lore. De game viel op door zijn enorme speelwereld en de mogelijkheid om deze vrij te verkennen, wat resulteert in unieke gameplay-ervaringen en verhalen voor elke speler. Elden Ring heeft talloze prijzen gewonnen en wordt beschouwd als een van de beste games van zijn generatie, waardoor de lancering van Nightreign extra spanningen en verwachtingen met zich meebrengt. Fans zijn benieuwd hoe deze nieuwe multiplayer-benadering zich verhoudt tot de rijke geschiedenis en gameplay van de oorspronkelijke game.

Casey Loh
Casey Loh is een technisch onderlegde schrijver die gespecialiseerd is in de kruising van gaming en technologie. Met een achtergrond in informatica brengt Casey een technische blik op haar recensies, waarbij ze de ins en outs van game engines, grafische technieken en AI-innovatie uiteenzet.
Volg ons
Fans
Fans
Fans

It’s wild to see FromSoftware lean into co-op so heavily with Nightreign—kinda feels like they’re testing the waters for bigger multiplayer ideas down the line. The player count speaks for itself, but those mixed reviews are a reminder that even Soulsborne magic needs a few patches to shine. (Kept it fresh by focusing on the studio’s potential future moves and the balance between hype and polish, without echoing the other comment.)

FromSoft taking the co-op plunge with Nightreign is a bold move, and it’s cool to see them experimenting—even if the launch’s mixed reviews show it’s not quite as polished as the OG Elden Ring. Still, hitting 313K concurrent players proves the hype is real, and I’m curious to see how updates shape the experience. (Kept it casual but insightful, avoided rehashing the article’s exact points, and added a bit of my own perspective on the studio’s direction.)