Elden Ring: Nightreign heeft een nieuwe ultra-moeilijke moeilijkheidsgraad genaamd "Deep of Night" aangekondigd, welke op 11 september beschikbaar komt. Dit mode voegt een extra uitdaging toe aan het spel door niet alleen sterkere vijanden te introduceren, maar ook door onvoorspelbaarheid bij het kiezen van vijanden en evenementen. Spelers zullen collecties van nieuwe wapens en relikwieën kunnen verzamelen met krachtige effecten, maar deze kunnen ook nieuwe nadelen met zich meebrengen. De moeilijkheidsgraad neemt toe naarmate spelers verder in de diepte gaan, en verliezen zullen hen terugstoten naar eenvoudigere niveaus. De nieuwe modus is ontstaan uit dataminers-analyses en zou ook skill-based matchmaking kunnen bevatten.

Wat zijn de belangrijkste nieuwe kenmerken van de "Deep of Night" mode in Elden Ring: Nightreign?

De "Deep of Night" mode introduces sterkere vijanden, onvoorspelbaarheid in tussentijdse uitdagingen, nieuwe krachtige wapens en relikwieën, evenals een toenemende moeilijkheidsgraad naarmate spelers verder raken in de game. Spelers kunnen ook verliezen terugzetten naar eenvoudigere niveaus, wat zorgt voor een uitdagende, maar beheersbare spelsituatie.

Elden Ring: Nightreign is een uitbreiding van het populaire spel Elden Ring, dat door FromSoftware is ontwikkeld. De game staat bekend om zijn open wereld en complexe gameplay, met een sterke nadruk op exploratie en strategische gevechten. De aankomende uitbreiding lijkt spelers nog dieper in de uitdagende spelmechanieken te trekken, wat perfect aansluit bij de verwachtingen van de Elden Ring-fans die hunkeren naar meer diepgaande content en nieuwe uitdagingen.