De nieuwste patch voor The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered heeft per ongeluk grafische instellingen voor sommige spelers op de Microsoft Store verstoord. Spelers melden problemen met upscaling en anti-aliasing na de update, die bedoeld was voor enkele technische aanpassingen, maar leidde tot een reset van hun instellingen. Bethesda heeft bevestigd dat ze onderzoeken hoe ze dit probleem kunnen oplossen en dat spelers tijdelijk niet in staat zijn om hun instellingen aan te passen vanwege de problemen met de gebruikersinterface. Oblivion Remastered, een remake die net vijf dagen geleden is uitgebracht, heeft inmiddels meer dan vier miljoen spelers getrokken.
Wat zijn de problemen na de nieuwste patch van Oblivion Remastered?Na de laatste patch ervaren spelers op de Microsoft Store problemen met hun grafische instellingen, waaronder reset van upscaling en anti-aliasing, waardoor het spel voor velen onspeelbaar is geworden.
The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered is een grondige remake van de originele RPG uit 2006 en is eind april 2025 gelanceerd. De remake is gemaakt door Virtuos en draait op Unreal Engine 5, met ondersteuning voor 4K en 60fps, en biedt al meer dan 100 mods, ondanks dat Bethesda geen officiële mod-ondersteuning biedt. Dit maakt het een zeer gewilde titel in de gaming gemeenschap en zorgt voor voortdurende belangstelling en aanpassingen door de spelers.
Reacties
Who knew a patch could turn a remaster into a throwback to 2006 performance At least Bethesda’s keeping us on our toes with these surprise difficulty settings.
Four million players diving back into Cyrodiil just goes to show—some worlds are worth revisiting, even if the graphics settings have a mind of their own.
Ah, classic Bethesda—even in a remaster, the bugs find a way to shine. At least the community manager’s quick response shows they’re learning from past launches.
It’s wild how a simple backend tweak can turn into a frame-rate nightmare, but hey, four million players proves Oblivion’s charm is still unbreakable.