Er zijn geruchten dat de remake van The Elder Scrolls IV: Oblivion enkele gameplay-systemen heeft geherzien. Deze remake zou ontwikkeld worden in Unreal Engine 5 en bevat details over zes gameplay-elementen die zijn aangepast, zoals stamina, sneaken, blokkeren, boogschieten, hitreacties en de HUD. De veranderingen zijn gedaan omdat de oorspronkelijke systemen als te 'saai', 'frustrerend' of niet modern genoeg werden beschouwd. Opmerkelijke aanpassingen zijn onder andere inspiratie van Souls-likes voor blokkeren en aanpassingen aan boogschieten om het speelbaarder te maken. Er zijn echter zorgen dat deze wijzigingen de herkenbare 'jank' van het origineel in gevaar kunnen brengen.

Wat zijn de belangrijkste veranderingen in de Oblivion-remake?

De belangrijkste veranderingen in de Oblivion-remake omvatten aanpassingen aan de stamina, sneaken, blokkeren, boogschieten, hitreacties en de HUD. Deze aanpassingen zijn bedoeld om de gameplay te moderniseren en de ervaring voor spelers te verbeteren.

The Elder Scrolls IV: Oblivion, oorspronkelijk uitgebracht in 2006, is een iconisch role-playing game dat zich afspeelt in de fantasiewereld van Tamriel. Spelers kunnen de uitgestrekte wereld verkennen, quests voltooien en interactie hebben met diverse NPC's. De unieke humor en glitches in het spel hebben geleid tot een cultstatus. De geruchten rondom een remake zijn ontstaan door eerdere speculaties en documentlekken die de ontwikkeling bevestigden. Fans zijn benieuwd of de charme van het origineel behouden kan blijven in de nieuwe versie.