Epic CEO Tim Sweeney heeft de problemen met games ontwikkeld in Unreal Engine 5 toegeschreven aan de ontwikkelaars. Volgens hem is de volgorde van ontwikkeling de belangrijkste oorzaak van prestatieproblemen, zoals stotteren en slechte frametarieven, die recent zijn opgemerkt in titels als Metal Gear Solid Delta Snake Eater. Sweeney benadrukt dat veel studio's eerst voor de beste hardware bouwen, waardoor optimalisatie vaak pas laat in het ontwikkelingsproces plaatsvindt. Hij roept op tot vroegtijdige optimalisatie en biedt meer ondersteuning en educatie voor ontwikkelaars om problemen te voorkomen.
Wat zijn de belangrijkste problemen met Unreal Engine 5 in recente games?De belangrijkste problemen met Unreal Engine 5 in recente games zijn stotteren en slechte frametarieven, veroorzaakt door de volgorde van ontwikkeling waarbij optimalisatie vaak niet vroeg genoeg plaatsvindt.
Metal Gear Solid Delta Snake Eater, dat onlangs is uitgebracht, is een remake van het iconische stealth-actiespel uit 2004. Dit nieuwe deel maakt gebruik van de Unreal Engine 5, maar heeft last van technische problemen die de ervaring voor spelers kunnen aantasten. De game beroept zich op geavanceerde grafische technologieën en een diepgaande verhaallijn, maar de uitlatingen van Sweeney benadrukken dat efficiëntie en prestaties cruciaal zijn voor een soepele gameplay.
Reacties
Man, it's a classic case of chasing the shiny new toys before making sure the foundation is solid. Props to Epic for recognizing that better tools and teamwork are the real keys to unlocking UE5's potential without the performance headaches.
It's wild how studios are pushing graphics so hard that performance takes a hit—optimization really needs to be part of the conversation from day one. Glad to see Epic stepping up with better tools and guidance to help devs balance that visual ambition with smooth gameplay.