Quantcast
ESA zwijgt over verkoop van E3 na epische finale
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

ESA zwijgt over verkoop van E3 na epische finale

Dec 12, 2023 4:52 PM

Het doek is gevallen voor E3, een van de meest invloedrijke evenementen in de gamesindustrie. De Entertainment Software Association (ESA), de organisator van het evenement, heeft aangekondigd dat er na meer dan twee decennia geen E3 meer zal zijn. Ondanks speculaties over de verkoop van het merk E3, heeft de ESA bevestigd dat er geen gesprekken zijn geweest over een dergelijke actie en dat zij de enige eigenaar blijven van het evenement en merk.

De ESA zal zich blijven richten op het vertegenwoordigen van haar leden en de game-industrie in brede zin. Met de annulering van E3 lijkt nu een nieuw tijdperk in de Amerikaanse game-industrie aan te breken, geleid door evenementen georganiseerd door bijvoorbeeld Geoff Keighley. Europa heeft nog steeds Gamescom, en Japan de Tokyo Game Show, maar het verlies van E3 wordt gezien als het einde van een tijdperk.

Wat betekent het einde van E3 voor de game-industrie?

Het einde van E3 markeert een belangrijke verschuiving in de game-industrie, waarbij er een grotere focus ligt op kleinere, meer verspreide evenementen en digitale showcases die het hele jaar door plaatsvinden. Het verdwijnen van een centraal evenement zoals E3 kan ook leiden tot meer onafhankelijke aankondigingen van gamebedrijven, die via hun eigen kanalen direct met consumenten communiceren.

Extra achtergrondinformatie: E3, voluit de Electronic Entertainment Expo, werd voor het eerst gehouden in 1995. Het groeide uit tot een van de grootste en belangrijkste handelsevenementen voor de game-industrie, waarbij toonaangevende bedrijven hun nieuwste games en technologieën onthulden. Het evenement was bekend om zijn grootschalige persconferenties en game-aankondigingen, die vaak werden gestreamd en gevolgd door miljoenen gamers wereldwijd.



Samira Khan avatar
Geschreven door:

Samira Khan

Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.

Lees meer artikelen van: Samira Khan

Volg ons


Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen