Exclusive: Rooster Fighter anime debuteert op SDCC 2024

Jul 25, 2024 10:01 PM

Het veelgeprezen manga-serie Rooster Fighter krijgt een anime-adaptatie. Aangekondigd tijdens het VIZ Media-panel op San Diego Comic-Con, zal de Rooster Fighter anime worden uitgezonden via Adult Swim, met andere streamingpartners die later worden aangekondigd. De serie, geproduceerd door VIZ en HERO's INC., en gebaseerd op de manga van Shu Sakuratani, wordt beschreven als “bizar, absurd en trots grensverleggend.” Het volgt Keiji, een mutante haan met bovenmenselijke kracht die de wereld verdedigt tegen gigantische monsters genaamd “Demons.”

Sakuratani beschrijft de adaptatie als “de beste schrijver, het beste productieteam en de beste stemacteurs die allemaal samenwerken om de beste anime te creëren.” De officiële synopsis onthult wat het publiek kan verwachten zodra de Rooster Fighter anime-serie wordt uitgebracht. Keiji is meer dan zomaar een haan—hij is de grootste verdediger van de mensheid! Zijn tegenstanders mogen dan tien verdiepingen hoog zijn, maar niets is groter dan zijn sterke hart en zijn angstaanjagende strijdkreet—Kokekokko! IGN onthult ook exclusief de eerste trailer voor de anime, die voor een livepubliek op San Diego Comic-Con is vertoond. De trailer biedt een kijkje in de absurde, hectische en spannende wereld van Rooster Fighter.

De officiële releasedatum van de nieuwe Rooster Fighter anime zal later bekend worden gemaakt. VIZ heeft ook merchandisingrechten verkregen voor Rooster Fighter en producten zijn in ontwikkeling voor lancering.

Wanneer komt de Rooster Fighter anime uit?

De officiële releasedatum voor de Rooster Fighter anime is nog niet bekendgemaakt, dus fans zullen nog even geduldig moeten afwachten.

Rooster Fighter begon oorspronkelijk als een populaire manga-serie geschreven en geïllustreerd door Shu Sakuratani. Het verhaal staat bekend om zijn unieke mix van humor, actie en ongewone hoofdpersonage, een haan genaamd Keiji die moet omgaan met bovennatuurlijke monsters. De manga heeft een toegewijde schare fans die hebben bijgedragen aan de hype rond deze aankondiging van de anime-adaptatie.