Quantcast
Fallout-maker Tim Cain onthult geannuleerde Fallout 3-geheimen
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

Fallout-maker Tim Cain onthult geannuleerde Fallout 3-geheimen

Jun 20, 2024 9:44 AM

Tim Cain, de maker van de geliefde Fallout-serie, heeft onthuld dat hij een belangrijke rol heeft gespeeld in de annulering van Van Buren, de codenaam voor wat een originele versie van Fallout 3 zou worden. Van Buren was in ontwikkeling bij Black Isle Studios, een onderdeel van Interplay, in de vroege jaren 2000. Cain werd gevraagd om het prototype te beoordelen, maar na een evaluatie van twee uur concludeerde hij dat het minstens 18 maanden zou duren om een goed spel af te leveren. Vanwege financiële problemen had Interplay echter niet de middelen om de ontwikkeling nog zes maanden voort te zetten, wat uiteindelijk leidde tot de annulering van Van Buren. De beslissing leidde tot de sluiting van Black Isle Studios en de volledige verkoop van de Fallout IP aan Bethesda in 2007.

Waarom werd Fallout: Van Buren geannuleerd?

Fallout: Van Buren werd geannuleerd vanwege ernstige financiële problemen bij Interplay. De ontwikkelaars hadden niet de benodigde middelen om de game binnen zes maanden te voltooien, en een langere ontwikkelingsperiode was onhaalbaar vanwege de kwetsbare financiële situatie van het bedrijf.

Fallout: Van Buren was bedoeld als de derde game in de bekende post-apocalyptische RPG-serie, die begon met de originele Fallout in 1997 en Fallout 2 in 1998. Beide games verworven een cultstatus door hun uitgebreide verhaallijnen, complexe keuzes en rijke wereldbouw. Ondanks de annulering van Van Buren, heeft de Fallout-serie voortgeleefd onder Bethesda, die Fallout 3 (2008), Fallout: New Vegas (2010), Fallout 4 (2015) en Fallout 76 (2018) uitbracht, waarbij elke game nieuwe generaties van gamers aan de franchise heeft geïntroduceerd.



Casey Loh avatar
Geschreven door:

Casey Loh

Casey Loh is een technisch onderlegde schrijver die gespecialiseerd is in de kruising van gaming en technologie. Met een achtergrond in informatica brengt Casey een technische blik op haar recensies, waarbij ze de ins en outs van game engines, grafische technieken en AI-innovatie uiteenzet.

Lees meer artikelen van: Casey Loh

Volg ons


Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen