
Warner Bros. heeft recentelijk drie ontwikkelstudio's, waaronder Monolith Productions, gesloten en het Wonder Woman-spel geannuleerd. Dit heeft geleid tot grote zorgen over het toekomstig gebruik van het Nemesis-systeem, dat oorspronkelijk ontwikkeld is voor Middle-earth: Shadow of Mordor. Het systeem, dat dynamisch gegenereerde vijanden omvat die reageren op de acties van spelers, heeft veel potentieel laten zien maar lijkt nu verloren te zijn gegaan nu de ontwikkelaar van deze innovatieve technologie is gesloten. Fans zijn teleurgesteld en vrezen dat het patent op het Nemesis-systeem, dat tot 2036 loopt, andere ontwikkelaars zal beletten om soortgelijke systemen te implementeren.
Wat is het Nemesis-systeem en waarom is het belangrijk?Het Nemesis-systeem is een innovatief game-mechanisme dat unieke vijandelijke NPC's creƫert die zich ontwikkelen op basis van hun interacties met de speler. Dit systeem heeft veel lof ontvangen voor zijn diepgang en dynamiek in de gameplay, maar blijft nu waarschijnlijk ongebruikt nu Monolith Productions is gesloten.
Middle-earth: Shadow of Mordor is een actie-avonturenspel dat in 2014 is uitgebracht en wordt geprezen om zijn innovatieve gameplay en verhaal. De directe opvolger, Shadow of War, breidde het concept van het Nemesis-systeem verder uit. De sluiting van Monolith markeert een trieste dag voor de game-industrie, gezien hun bijdrage aan het genre en het feit dat dit systeem maar in twee games is toegepast. De sluiting laat een leegte achter en zorgt ervoor dat de fans zich afvragen wat de toekomst zal brengen voor deze unieke gameplay-elementen.
Trending Nieuws

Gameontwikkelaar van The Alters Bekent AI-gebruik voor Teksten en Vertalingen, Belooft Updates

Alters studio verdedigt gebruik van AI als tijdelijk en beperkt schandaal!

Daredevil-ster reageert op schokkende bewering dat Kingpin verzwakt is!

Rob McElhenney verandert zijn achternaam en de reden zal je verbazen

Reacties