De Silent Hill-fandom is verdeeld over de nieuwe vechtmechanismen van Silent Hill f, die een "soulslike" strijdsysteem bevat. Terwijl gamers zich voorbereiden op de lancering op 25 september, groeit de bezorgdheid over de reacties van vijanden, vervangbare wapens en de aanpak van baasgevechten. Hoewel het spel veel lof krijgt voor zijn grafische kwaliteit en detail, is er angst dat de veranderingen in de gameplay de essentie van de serie kunnen aantasten. Gamers hopen stiekem dat de ontwikkelaars, vergelijkbaar met Bloober Team met Silent Hill 2 Remake, deze zorgen kunnen wegnemen en ons een indrukwekkende horrorervaring kunnen bieden.

Wat is er zo bijzonder aan de gameplay van Silent Hill f?

Silent Hill f introduceert een actiegerichte aanpak met een zwaarder gewicht op melee-gevechten, in vergelijking met de traditionele ervaringen van de serie. De gameplay is ontworpen om spelers uit te dagen met unieke vijandreacties en interessante puzzels, wat het een spannende toevoeging maakt aan de franchise.

Silent Hill f is een belangrijke nieuwe aflevering in de iconische horrorserie van Konami. Het spel speelt zich af in de jaren '60 in Japan, en volgt de tiener Shimizu Hinako in haar verkenningen van een door mist overschaduwde stad. Terwijl ze bizarre vijanden tegenkomt en puzzels oplost, moet ze uiteindelijk een schokkende beslissing nemen die de kern van het spel vormt. Het is ontwikkeld door Neobards Entertainment, bekend van hun bijdragen aan de Resident Evil-franchise.