Quantcast
Fast travel van Spider-Man 2 bijna geschrapt vanwege game-breaking problemen
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

Fast travel van Spider-Man 2 bijna geschrapt vanwege game-breaking problemen

Mar 22, 2024 9:55 AM

In "Spider-Man 2" dreigde het snelle reissysteem, een van de meest populaire functies, volledig uit het spel gehaald te worden vanwege technische problemen, onthulde Josue Benavidez, ontwerp directeur bij Insomniac Games, tijdens GDC 2024. Het systeem liet spelers bijna onmiddellijk naar elk deel van de kaart zoeven, wat een showcase was van de mogelijkheden van de PlayStation 5. Echter, deze feature zorgde ervoor dat de open wereld van "Spider-Man 2" eerst niet werkte zoals gepland. Spelers neigden naar het direct reizen naar locaties op de kaart zonder de game wereld echt te verkennen. Benavidez vertelde dat na grondige herziening van de open wereld gameplay, het team het probleem heeft opgelost door te focussen op de interactie van spelers met de omgeving en het aanmoedigen van ontdekking.

Insomniac introduceerde verschillende nieuwe systemen om dit te bereiken, waaronder nieuwe valuta en meer nadruk op herkenbare locaties. Ook werd een wijkprogressiesysteem toegevoegd om activiteiten in verschillende gebieden met elkaar te verbinden en spelers een reden te geven om in een gebied te blijven. Dit alles zorgde ervoor dat spelers meer gericht bleven op de gameplay. Spider-Man 2 heeft uiteindelijk een grote verkoopsucces geboekt met meer dan 10 miljoen verkochte exemplaren en meerdere nominaties voor Spel van het Jaar. Het spel geeft spelers de vrijheid om snel te reizen na het levelen van een district, maar velen vonden het zwieren door de stad zo plezierig dat ze zelden de reisfunctie gebruikten.

Wat waren de specifieke uitdagingen van het snelle reissysteem in Spider-Man 2?

De uitdaging was dat het systeem spelers meteen naar hun bestemming liet gaan, waardoor de wens om de wereld te verkennen afnam. Dit werd opgelost door de gameplay loop opnieuw op te bouwen, met aandacht voor ontdekking en interactie, en door systemen toe te voegen die spelers aanmoedigen om de wereld te ervaren.

"Spider-Man 2" is een vervolg op Insomniac Games eerder succesvolle "Marvel's Spider-Man" en bouwt voort op de fundering die gelegd is met het verkennen van New York als de iconische webslingeraar. De franchise is geliefd vanwege de combinatie van een boeiend verhaal en de acrobatische bewegingsvrijheid van Spider-Man. Door dit tweede deel neemt Insomniac een belangrijke stap in het verder ontwikkelen van het open-world concept, waarbij de beleving van de speler centraal staat.



Jordan Keats avatar
Geschreven door:

Jordan Keats

Jordan Keats is een voormalige professionele gamer die nu journalist is, wiens competitieve achtergrond hen een uniek perspectief geeft op esports en multiplayer games. Jordans expertise in strategie en spelmechanismen is ongeëvenaard, en biedt lezers diepgaande inzichten.

Lees meer artikelen van: Jordan Keats

Volg ons


Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen