FBC: Firebreak, de nieuwe co-op shooter van Remedy Entertainment, komt op 17 juni uit op PC, PS5 en Xbox Series X/S. Het spel draait om een team van Firebreakers die samen moeten werken om chaos in de Federal Bureau of Control op te lossen, terwijl ze worden geconfronteerd met vijanden zoals de Hiss. Lead designer Anssi Hyytiäinen heeft bijgedragen aan een systeemgerichte gameplay met verschillende klassen en tools die uniek samenwerken. De ontwikkeling ging chaotisch, maar dit lijkt de creativiteit te bevorderen en het spel een frisse energie te geven.
Wat maakt FBC: Firebreak uniek in het co-op shooter genre?FBC: Firebreak onderscheidt zich door zijn systeemgerichte ontwerp, waar elke klasse unieke vaardigheden heeft die samenwerken. Spelers moeten strategisch gebruik maken van hun tools en interacties om doelen te behalen en vijanden te verslaan. De combinatie van chaotische gameplay met teamwerk maakt het een originele ervaring binnen het co-op shooter genre.
FBC: Firebreak is een spin-off van de populaire game Control, die bekendstaat om zijn unieke verhaal en gameplaymechanieken. Remedy Entertainment heeft met Firebreak de ambitie om een multiplayer-ervaring te creëren die de sterke punten van kontrolleert, terwijl het ook een nieuw avontuur biedt voor fans van co-op games. De gameplay elementen zijn geïnspireerd door games zoals Helldivers 2, waardoor het een frisse benadering biedt binnen het genre.
Reacties
Can’t wait to see how Remedy’s signature weirdness translates into multiplayer—imagine the Hiss invasions turning into pure, unscripted chaos with friends. The blend of class-based teamwork and unpredictable environmental interactions could make this the ultimate controlled mayhem experience.
Love that Remedy is leaning into the chaos of the Control universe—finally, a co-op game where throwing a fridge at your buddy is a legit strategy. The systemic gameplay sounds like it’ll create those ‘did you just see that’ moments every match.