De geruchtenmolen rondom Final Fantasy 17 draait op volle toeren nadat de producent Naoki Yoshida liet doorschemeren dat het mogelijk door een jonger team ontwikkeld zou kunnen worden. In een interview besprak Yoshida de toekomst van de franchise en de mogelijkheid dat hij het stokje doorgeeft aan de volgende generatie ontwikkelaars. Hij benadrukte het belang van frisse ideeën en jeugdigheid om de hedendaagse uitdagingen binnen de game-industrie aan te kunnen. Ook gaf hij potentiële regisseurs het advies om eerst zelf op papier te zetten wat voor hen de ultieme Final Fantasy-ervaring zou zijn alvorens verdere beslissingen te nemen. Dit zou kunnen variëren van real-time tot turn-based gevechten, of zelfs terugkeren naar de vroege dagen van de serie met pixelart.

Wat betekent de mogelijke inzet van een jonger team voor de ontwikkeling van Final Fantasy 17?

Een jonger team zou kunnen zorgen voor nieuwe perspectieven en innovatieve ideeën in de Final Fantasy serie. Dit kan leiden tot frisse gameplay elementen, verhalen die resoneren met een hedendaags publiek en het gebruik van moderne technologieën voor de ontwikkeling van het spel.

Final Fantasy is een langlopende Japanse RPG-franchise die van start ging in 1987 en wordt ontwikkeld en uitgegeven door Square Enix (voorheen Square). De serie staat bekend om haar diepe verhaallijnen, uitgebreide werelden en innovatieve gameplay. Elke game in de hoofdreeks heeft een zelfstandig verhaal met unieke personages, hoewel er vaak overkoepelende thema's en elementen zijn die ze verbinden, zoals magie, fantastische werelden en de strijd tussen goed en kwaad.