FINAL FANTASY 7 REBIRTH GROEIT OP EENVOUDIGE PLATFORMONTWIKKELING, ZEGT PRODUCENT

Mar 07, 2024 9:03 PM

Waarom is Final Fantasy VII Rebirth exclusief ontwikkeld voor één platform?

De exclusieve ontwikkeling van Final Fantasy VII Rebirth voor PlayStation was cruciaal om de naadloze open wereld te creëren die het spel kenmerkt. Producent Yoshinori Kitase van Square Enix heeft in een interview met The Washington Post aangegeven dat de focus op één platform het team in staat stelde om de grenzen van het originele Remake's Midgar te overschrijden en een uitgestrekte omgeving te creëren. Hierin kunnen spelers tal van optionele activiteiten ondernemen, zoals het verzamelen van grondstoffen, het maken van uitrusting, het uitvoeren van nevenmissies, het jagen op beesten en het rijden met Chocobo's. Kitase legt uit dat als het team Rebirth voor meerdere platforms zou hebben ontwikkeld, het wereldkaartontwerp niet zo naadloos zou zijn geweest en het spelontwerp mogelijk aanzienlijk terug moest.

Final Fantasy VII Rebirth maakt indruk door zijn ambitieuze spelwereld en ondanks enkele kleine foutjes wordt het spel geprezen als "het meest indrukwekkend ambitieuze spel dat Square heeft gemaakt sinds de gouden tijd van Final Fantasy." Het succesvol behouden van 80% van de medewerkers na de ontwikkeling van de voorganger heeft bovendien bijgedragen aan een snellere ontwikkelingscyclus en het voorkomen van tijdrovende omwegen. De architectuur van Final Fantasy VII Rebirth zal een positieve impact hebben op de ontwikkeling van het laatste deel van de trilogie, waarbij veel van de grondbeginselen al zijn gelegd, met slechts "sleutelelementen voor de finale" die nog toegevoegd moeten worden.

Fans wachten met spanning op de mogelijkheid om Final Fantasy VII Rebirth op PC te spelen na de release op PlayStation 5 op 29 februari. Hoewel er nog geen informatie is over een PC release, is er een hint gegeven dat deze na 29 mei zou kunnen komen.

Extra achtergrondinformatie over Final Fantasy VII Rebirth:

Final Fantasy VII Rebirth is het tweede deel in de remake-trilogie van de klassieke JRPG Final Fantasy VII uit 1997. De originele game heeft een cultstatus verworven en staat bekend om zijn revolutionaire gameplay, diepgaande verhaal en memorabele personages. De remake-serie wil de essentie van de oorspronkelijke game behouden, terwijl er modernere graphics en gameplay-elementen worden geïntroduceerd om het verhaal naar een nieuw publiek te brengen en fans van het eerste uur een frisse ervaring te bieden. De ontwikkeling staat onder leiding van Square Enix, een bedrijf dat bekend staat om zijn uitgebreide portfolio aan succesvolle RPG-titels.