In een recent interview heeft Naoki Hamaguchi, de directeur van Final Fantasy 7 Rebirth, onthuld dat het team heeft overwogen om Cloud's iconische Buster Sword te verkleinen voor een meer realistische uitstraling. Hamaguchi benadrukte echter dat de Buster Sword te herkenbaar is om te veranderen, en dat spelers een ‘gewone’ zwaardversie niet zouden accepteren. Hij verklaarde dat het team momenteel het kernspel van deel 3 bijna heeft voltooid en dat ze zich nu richten op verfijning en afwerking. Hamaguchi vermeldde ook dat 'Highwind' een belangrijk element zal zijn in de derde aflevering van de remake.

Wat kunnen we verwachten van Final Fantasy 7 Rebirth?

Spelers kunnen een vernieuwde game-ervaring verwachten met nieuwe speelmechanismen en een andere schaal, waarbij 'Highwind' een cruciale rol zal spelen in het verhaal. Hamaguchi vraagt spelers om geduld terwijl het team het game-ervaring verder perfectioneert voor de release.

Final Fantasy 7 is een van de meest invloedrijke games in de geschiedenis van videogames, oorspronkelijk uitgebracht in 1997. De game volgt Cloud Strife en zijn vrienden terwijl ze het op nemen tegen de kwaadaardige Shinra Corporation en de legendäre schurk Sephiroth. De remake-serie heeft de klassieke gameplay en het verhaal opnieuw uitgevonden, met moderne graphics en mechanica, en het blijft een belangrijk onderwerp in de gaming-gemeenschap.