In een recent gesprek heeft Naoki Hamaguchi, de directeur van Final Fantasy 7 Remake, onthuld dat het ontwikkelteam, bij de creatie van de remake, overwoog om Cloud een meer realistische, kleinere versie van zijn iconische Buster Sword te geven. Ze twijfelden aan het gewicht en de haalbaarheid van het hanteren van de enorme zwaard met één hand. Uiteindelijk besloten ze echter om het oorspronkelijke ontwerp te behouden, aangezien de Buster Sword een essentieel onderdeel van Clouds identiteit is. Dit bleek een goede beslissing te zijn, gezien het enorme succes van de remake, die binnen vier maanden vijf miljoen exemplaren verkocht nadat deze in april 2020 als een PlayStation-exclusief spel werd uitgebracht.

Waarom bleef het team trouw aan het originele ontwerp van de Buster Sword in Final Fantasy 7 Remake?

Het team besloot trouw te blijven aan het originele ontwerp van de Buster Sword, omdat ze wisten dat spelers het iconiciteit van het zwaard niet zouden accepteren als ze het voor een meer realistische versie hadden vervangen. De Buster Sword is een geliefd symbool en zijn grote afmetingen maken deel uit van de aantrekkingskracht van de persoonlijkheid van Cloud.

Final Fantasy 7 is een van de meest invloedrijke JRPG's van alle tijden, ontwikkeld door Square Enix en oorspronkelijk uitgebracht in 1997. De game heeft talloze fans over de hele wereld en de remake is geprezen om zijn visuele verbeteringen en vernieuwde gameplay, wat heeft geleid tot een herstel van interesse in de franchise. Naast het succes van de remake zijn er plannen voor de release van toekomstige delen in de remake-trilogie, waarbij fans reikhalzend uitkijken naar meer avonturen met Cloud en zijn vrienden.