Quantcast
First Descendant gedijt op Steam ondanks microtransactiehel
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

First Descendant gedijt op Steam ondanks microtransactiehel

Jul 03, 2024 9:32 AM

Het nieuwe spel van Nexon, The First Descendant, heeft een indrukwekkende lancering beleefd op Steam, ondanks kritiek op de microtransacties. Deze free-to-play looter shooter vergelijkbaar met Warframe, is bedoeld om coöperatief met vrienden te spelen. Het spel biedt progressie door middel van missies en baasgevechten, maar de agressieve monetization heeft veel kritiek opgeroepen.

De in-game winkel biedt een premium battle pass, nieuwe personages, premium skins voor personages en wapens, alsook ervaringsboosters en extra inventarisruimte. De virtuele valuta, Caliber, kan alleen worden gekocht met echt geld of via de premium battle pass. Sommige spelers bekritiseren het spel als 'roofzuchtig', wat leidt tot gemengde beoordelingen op Steam.

Ondanks deze controverse blijft het spel populair, met een piek van 229.257 gelijktijdige spelers op Steam. Nexon heeft verontschuldigd en compensatie aangeboden aan spelers die problemen hadden met het ontvangen van gekochte items, waaronder diverse tijdelijke bonussen en verf.

Wat zijn de belangrijkste kritiekpunten op de microtransacties in The First Descendant?n

De belangrijkste kritiekpunten zijn dat de microtransacties te agressief zijn, met prijzen die oplopen tot $55 voor een enkel ‘Ultimate Descendant’ personage, en dat de virtuele valuta in bundels wordt verkocht, waardoor spelers vaak meer moeten kopen dan ze nodig hebben. Dit wordt door velen als roofzuchtig ervaren.

The First Descendant is ontwikkeld door Nexon, een Koreaanse ontwikkelaar bekend van andere multiplayer-gebaseerde free-to-play games zoals Kartrider: Drift en Maplestory. Het spel biedt een diepgaande ervaring met diverse missies en baasgevechten, vergelijkbaar met populaire titels zoals Warframe, maar heeft ook te kampen met de negatieve perceptie rond zijn monetization model.



Samira Khan avatar
Geschreven door:

Samira Khan

Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.

Lees meer artikelen van: Samira Khan

Volg ons


Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen