First Descendant ontwikkelaar onderzoekt beledigende chat open riool

Jul 05, 2024 2:45 PM

The First Descendant, ontwikkeld door Nexon, kampt al binnen een week na lancering met problemen rondom toxiciteit onder spelers. Als een free-to-play co-op looter shooter, een mix van Warframe en Destiny, lag de focus in eerste instantie op samenwerkingsspel, maar nu domineren ongepaste opmerkingen en advertenties voor cheats de chats. Spelers noemen de chat een "riool", waardoor het moeilijk wordt om samen te spelen. Nexon onderzoekt de situatie en moedigt spelers aan om misbruik te melden. Naast toxiciteit zijn er ook prestatieproblemen, vooral op PlayStation 5, en klachten over microtransacties en niet-geleverde in-game beloningen. Ondanks de problemen heeft het spel een indrukwekkende start met een piek van 239.513 gelijktijdige spelers op Steam, wat het in de top vijf meest gespeelde games plaatst.

Waarom heeft The First Descendant zoveel prestatieproblemen op de PlayStation 5?n

The First Descendant kent prestatieproblemen op de PlayStation 5, mogelijk door de grote hoeveelheid gelijktijdige spelers die de servers belasten. Nexon werkt aan een hotfix om deze issues op te lossen.

The First Descendant is een van de nieuwste toevoegingen in het populaire genre van looter shooters. Geïnspireerd door successen zoals Warframe en Destiny, probeert het spel zich te onderscheiden door zijn unieke art-stijl en coöperatieve gameplay. Dit type spellen trekt vaak zowel casual gamers als hardcore fans aan, waardoor de druk op servers en infrastructuur bij lanceringen hoog is.