Francis Ford Coppola ontkent beweringen over aanrakerigheid op de set van Megalopolis

Jun 06, 2024 9:26 PM

Francis Ford Coppola, de beroemde filmmaker achter klassiekers zoals The Godfather en Apocalypse Now, heeft recent gereageerd op beschuldigingen van ongepast gedrag op de set van zijn nieuwe film Megalopolis. Volgens een rapport van The Guardian werd een chaotische werkomgeving beschreven, waar veel van de visuele effecten- en kunstteams halverwege het filmen vertrokken. Verder werd Coppola ervan beschuldigd oude gewoontes te vertonen, zoals het uitnodigen van vrouwen om op zijn schoot te zitten en pogingen tot kussen van topless en schaars geklede vrouwelijke figuranten. Coppola ontkende de beschuldigingen in een interview met The New York Times en verklaarde dat hij "te verlegen" is om dergelijk gedrag te vertonen. Tevens verdedigde Megalopolis' uitvoerend producent Darren Demetre Coppola, en verklaarde dat er tijdens de opnames nooit klachten van ongepast gedrag zijn geweest.

Wat zijn de beschuldigingen tegen Francis Ford Coppola tijdens de opnames van Megalopolis?

Er zijn beschuldigingen dat Coppola ongepast gedrag vertoonde, zoals het uitnodigen van vrouwen op de set om op zijn schoot te zitten en het proberen te kussen van topless en schaars geklede vrouwelijke figuranten. Hij ontkende deze beschuldigingen als een misinterpretatie van zijn acties om een bepaalde sfeer op de set te creëren.

Megalopolis is een langverwachte sci-fi epische film van Francis Ford Coppola, met een indrukwekkende cast waaronder Adam Driver, Giancarlo Esposito, Nathalie Emmanuel, en Aubrey Plaza. De film debuteerde op het Cannes Film Festival en kreeg gemengde recensies, hoewel IGN het een 9/10 score gaf. Coppola heeft de film zelf gefinancierd en een wereldwijde IMAX-release is gepland. Deze nieuwe film markeert een belangrijke stap in Coppola's carrière, die bekend staat om zijn bijdragen aan de filmwereld met klassiekers als The Godfather en Apocalypse Now.