De ontwikkelaars van The First Berserker: Khazan hebben ontdekt dat spelers liever een game helemaal opgeven dan de moeilijkheidsgraad te verlagen. In een recent update op Steam, dat plaatsvond na de grote update in juni, legt creatieve directeur Junho Lee uit waarom er een 'Beginner' modus aan de game is toegevoegd. Het lijkt erop dat veel gamers zich niet prettig voelen bij het naar 'Easy' schakelen en liever met waardigheid stoppen. Volgens Lee voelden spelers zich beter als ze de moeilijkheidsgraad naar 'Hard' zouden kunnen veranderen in plaats van 'Normal'. Dit geeft blijk van de psychologie van de speler en de trots die gamers voelen bij het succesvol overwinnen van uitdagende gameplay. De juni-update heeft zowel een 'Beginner' als een 'Hardcore' modus geïntroduceerd, waarbij de 'Beginner' modus niet alleen het leven vergemakkelijkt maar ook toegankelijker maakt voor nieuwe spelers. Hiermee willen de ontwikkelaars ervoor zorgen dat meer mensen van Khazan kunnen genieten.

Moet ik The First Berserker: Khazan proberen nu er meer moeilijkheid opties zijn?

Ja, met de nieuwe moeilijkheidsinstellingen is het nu toegankelijker voor verschillende soorten spelers, wat het een goede kans maakt voor diegenen die normaal gesproken moeite hebben met uitdagende games.

The First Berserker: Khazan is een hardcore actie-RPG ontwikkeld door Neople en uitgebracht in maart 2025. De game heeft een unieke combinatie van spelelementen die spelers dwingt om strategisch te denken en snel te reageren om vijanden te verslaan. Met de focus op uitdaging en de spelerervaring zijn de nieuwe moeilijkheidsinstellingen een belangrijke stap om meer diversiteit aan spelers aan te trekken. De discussie over moeilijkheidsgraad is niet nieuw, maar het laat zien hoe belangrijk toegankelijkheid is in moderne gaming.