Game Science heeft een nieuw spel aangekondigd in de Black Myth-serie, genaamd Black Myth: Zhong Kui. Dit vervolg draait om de geestbeschermende god Zhong Kui, die tussen de hel en de aarde reist. Net als zijn voorganger, Black Myth: Wukong, is het een single-player actie-RPG, geïnspireerd door de Chinese folklore. Tijdens de Gamescom Opening Night Live werd een teaser trailer getoond waaruit blijkt dat Zhong Kui op een enorme tijger rijdt, omringd door mythische wezens. Game Science heeft verklaard dat deze nieuwe titel hen de kans biedt om uitdagendere speelmogelijkheden te verkennen terwijl ze zich richten op hun verleden en lessen daarin. Een releasedatum is nog niet bekend, maar het spel komt uit voor PC en de belangrijkste consoles.
Wat zijn de nieuwe elementen die Black Myth: Zhong Kui introduceert in vergelijking met Wukong?Black Myth: Zhong Kui zal meer unieke spelervaringen bieden en nieuwe ideeën introduceren in de wereld en verhaalontwerpen, zoals aangegeven door de ontwikkelaars. Ze willen zich ook richten op het verbeteren van eerder gemaakte fouten en tekortkomingen.
Black Myth: Wukong was een enorme hit voor Game Science, met meer dan 10 miljoen verkochte exemplaren in slechts drie dagen na de lanceringsdatum. Het spel wordt gezien als China’s eerste AAA-releases en heeft de deur geopend voor een nieuwe golf van Chinese actie-RPG's die ook in de toekomst worden verwacht. De focus op Chinese folklore maakt deze titels bijzonder aantrekkelijk voor zowel lokale als internationale gamers, die nieuwsgierig zijn naar andere culturen en verhalen.
Reacties
It's refreshing to see a studio embrace creative risks by spotlighting lesser-known folklore instead of just banking on a proven hit. This approach could really set a new standard for world-building in action RPGs.
Honestly, I'm just thrilled to see Game Science double down on deep-cut mythological figures instead of playing it safe with another Wukong adventure. This pivot shows they're confident enough to build a whole universe, not just chase trends.