GEEN Baldurs Gate 4 Meer of BG3 Uitbreidingen van Larian

Mar 21, 2024 6:53 PM

Larian Studios heeft aangekondigd dat ze geen Baldur's Gate 4 zullen ontwikkelen, noch uitbreidingen voor Baldur's Gate 3. Dit nieuws kwam van CEO Swen Vincke tijdens een presentatie op GDC 2024. Hij benadrukte dat het bedrijf grote ambities heeft en dat hun focus ligt op het creëren van nieuwe projecten buiten de Dungeons & Dragons franchise. Ondanks dat Baldur's Gate 3 een speciale plek in het hart van het bedrijf zal hebben, is het tijd om verder te gaan. De toekomst van de Baldur's Gate-serie ligt nu bij Wizards of the Coast, de eigenaren van de IP. Fans reageren gemengd op het nieuws, met zowel teleurstelling als begrip voor de keuze van Larian.

Wat betekent de stopzetting van Baldur's Gate 3 uitbreidingen voor de toekomst van de serie?

De beslissing van Larian om geen uitbreidingen of een vervolg te maken betekent dat de toekomst van de Baldur's Gate-serie nu in handen ligt bij Wizards of the Coast. Zij zullen moeten beslissen of en hoe ze verder willen gaan met de serie, mogelijk met een andere ontwikkelaar.

Baldur's Gate 3 is ontwikkeld door Larian Studios, bekend van hun succesvolle Divinity: Original Sin-serie. De game is een role-playing game (RPG) die spelers meeneemt op een episch avontuur in de Forgotten Realms, een populaire setting binnen het Dungeons & Dragons-universum. Baldur's Gate 3 werd geprezen om zijn diepgaande verhaallijnen, complexe karakters en tactische gevechten die de klassieke D&D-regels eren. Na invloedrijke voorgangers in de serie, die bijdroegen aan de vorming van het RPG-genre zoals we dat nu kennen, had Baldur's Gate 3 de hoge verwachtingen van fans wereldwijd waar te maken.