Geen EA-app nodig om Dragon Age: The Veilguard op Steam te spelen

Jul 26, 2024 10:32 AM

Dragon Age: The Veilguard is “Steam native,” wat betekent dat je de EA App niet nodig hebt om het spel op Valve's platform te spelen. Dit is goed nieuws voor PC-gamers, want veel door EA uitgegeven games vereisen normaliter de EA App. Dragon Age: The Veilguard zal ook geverifieerd zijn op Steam Deck, wat betekent dat het perfect speelbaar zal zijn op Valve's draagbare console. BioWare heeft aangekondigd dat het team geweldige vooruitgang boekt richting de lancering in de herfst van 2024, hoewel er nog geen officiële releasedatum is vrijgegeven. Daarnaast zijn er nieuwe details onthuld over de stemacteurs van de companions in de game, en spelers kunnen alle companions als romantische opties kiezen. BioWare heeft ook bevestigt dat er geen PlayStation Network account nodig zal zijn om de game te spelen op Steam.

Wat betekent het dat Dragon Age: The Veilguard 'Steam native' is?n

Dit betekent dat spelers de game rechtstreeks via Steam kunnen spelen zonder de installatie of achtergrondgebruik van de EA App, in tegenstelling tot veel andere EA-titels die dit vereisen.

Dragon Age is een succesvolle RPG-franchise ontwikkeld door BioWare, bekend om zijn sterke verhaallijnen, diepgaande karakterontwikkeling en uitgebreide spelwerelden. De eerste game in de serie, Dragon Age: Origins, werd in 2009 uitgebracht en werd geprezen om zijn rijke verhaallijn en complexe personages. Sindsdien zijn er meerdere titels en uitbreidingen uitgebracht, en de franchise heeft een loyale fanbase opgebouwd die met spanning uitkijkt naar elke nieuwe release.