Genshin Impact krijgt een boete van 20 miljoen dollar vanwege misleidende claims over lootboxes
Jan 19, 2025 1:05 PMGenshin Impact ontwikkelaar HoYoverse komt in de problemen na beschuldigingen van de Federal Trade Commission (FTC) dat het game spelers heeft misleid over de kansen op het winnen van lootboxen. Het bedrijf moet een boete van 20 miljoen dollar betalen en heeft zich verplicht om zijn marketingstrategieën te wijzigen. De FTC stelt dat het bedrijf 'onterecht lootboxes heeft gepromoot, vooral gericht op kinderen, door de werkelijke kosten en kansen te verdoezelen'. Hierdoor hebben sommige spelers honderden of zelfs duizenden dollars uitgegeven voor virtuele prijzen. Voortaan mogen kinderen onder de 16 geen in-game aankopen meer doen zonder toestemming van ouders.
Wat zijn de gevolgen van de FTC-zaak voor Genshin Impact?De gevolgen zijn aanzienlijk; HoYoverse moet niet alleen de boete betalen, maar ze zijn nu ook verplicht om meer transparantie te bieden in hun aankoopprocessen en kunnen kinderen niet langer zonder toestemming van ouders in-game aankopen laten doen.
Genshin Impact is een populaire open-world action RPG die bekendstaat om zijn gacha-systeem, waar spelers kosten moeten maken voor lootboxen in de hoop krachtige personages en items te verkrijgen. Het spel, ontwikkeld door HoYoverse, is wereldwijd een enorme hit en genereert significante inkomsten, maar de kritiek op de manier waarop het lootboxes promoot, heeft geleid tot deze juridische problemen. Deze zaak benadrukt de groeiende bezorgdheid over de ethiek van lootbox-systemen, vooral in games die zich richten op een jonger publiek.
Casey Loh
Casey Loh is een technisch onderlegde schrijver die gespecialiseerd is in de kruising van gaming en technologie. Met een achtergrond in informatica brengt Casey een technische blik op haar recensies, waarbij ze de ins en outs van game engines, grafische technieken en AI-innovatie uiteenzet.
Volg ons
Fans
Fans
Fans
Wow, that FTC ruling against HoYoverse really spotlights the ongoing debates about loot boxes in gaming. It could be a game-changer for how developers approach in-game purchases, especially with the focus on protecting younger players
Wow, this is a game-changer (pun intended) for how developers handle in-game purchases It’s about time the industry starts prioritizing transparency, especially when kids are involved; this could really lead to a shift in gaming regulations for the better.
Whoa, HoYoverse really took a hit with that $20 million fine This could be a game-changer for how loot boxes are handled industry-wide, especially when it comes to keeping things transparent for younger players.