Genshin Impact staat opnieuw onder vuur vanwege beschuldigingen van culturele toe-eigening en het witwassen van personages, met name na de onthulling van de nieuwe regio Natlan. De opwinding onder fans is voornamelijk te wijten aan het niet correct vertegenwoordigen van de culturen waaruit de karakters inspiratie halen. De personages Mavukia, Kinich en Ororon zijn wit, ondanks hun verwijzingen naar echte godheden zoals de Maori's Mahuika.

Enkele stemacteurs van Genshin Impact, zoals Khoi Dao en Zeno Robinson, hebben zich ook uitgesproken en eisen veranderingen van uitgever HoYoverse. Ze benadrukken dat, aangezien het spel een mondiale doelgroep heeft, er een betere vertegenwoordiging moet zijn van diverse culturen. Er zijn vergelijkingen gemaakt met andere games zoals Smite, die volgens fans een respectvollere interpretatie bieden.

De kritiek is niet nieuw, en veel spelers hopen dat HoYoverse luistert naar de feedback en stappen onderneemt om betere culturele representatie te bieden. De releasedatum van Natlan is nog niet bekend, wat betekent dat er nog tijd is voor mogelijke wijzigingen.

Waarom zijn spelers boos over de culturele representatie in Genshin Impact?

Spelers zijn boos omdat ze vinden dat de karakters in Genshin Impact niet nauwkeurig de culturen vertegenwoordigen waar ze op gebaseerd zijn. Personages die zijn geïnspireerd door diverse culturen en godheden zien er wit uit, wat fans als respectloos en oneerlijk ervaren.

Genshin Impact, uitgebracht in 2020, is een action role-playing game ontwikkeld door HoYoverse. Het spel heeft lovende kritieken ontvangen voor zijn visuele stijl en verhaallijn, maar heeft ook controverse uitgelokt over culturele representatie. Het wordt continu uitgebreid met nieuwe regio's en personages, wat de discussie over culturele sensitiviteit en representatie relevant houdt.