Geoff Keighley Spreekt over Massale Ontslagen bij Summer Game Fest 2024

Jun 07, 2024 9:16 PM

Geoff Keighley gaf het startsein voor de Summer Game Fest 2024 door te reageren op de grootschalige ontslagen en sluitingen binnen de game-industrie van het afgelopen anderhalf jaar. Tijdens zijn toespraak benadrukte Keighley hoe de digitale distributie kleinere teams in staat stelt om grote publieken te bereiken, als een herinnering aan grote bedrijven om hun ontwikkelaars goed te behandelen. Hoewel hij geen specifieke bedrijven of teams noemde, volgden direct na zijn speech diverse aankondigingen. Microsoft, Sony, Embracer Group en Take-Two kondigden allen ontslagen en sluitingen van meerdere studio's aan, waaronder Tango Gameworks, Arkane Austin, Sony’s London Studio en Roll7. New Blood Interactive herdenkt deze sluitingen zijn met een digitaal billboard in Los Angeles met een boodschap van steun voor de getroffen ontwikkelaars.

Wat zijn de gevolgen van de sluitingen van game-studio's voor de game-industrie?n

De sluitingen van game-studio's hebben geleid tot baanverlies voor duizenden ontwikkelaars, een toename van onzekerheid binnen de industrie, en een heroverweging van hoe grote bedrijven hun personeel moeten behandelen. Echter, ze hebben ook geleid tot een grotere nadruk op digitale distributie, waardoor kleinere teams een kans krijgen om hun publiek te bereiken.

Summer Game Fest is een jaarlijks evenement waar nieuwe games en updates worden aangekondigd, georganiseerd door Geoff Keighley. Het werd geïntroduceerd als een alternatief voor E3 en brengt ontwikkelaars, uitgevers en fans samen voor een viering van videogames. De editie van 2024 had, ondanks de sombere ondertoon door de discussies over studio-ontslagen, nog steeds vele spannende aankondigingen en eerste blikken op aankomende titels.