Gerucht: MICROSOFT Overweegt de Release van Starfield en Indiana Jones op PS5

Feb 05, 2024 10:58 AM

Microsoft is mogelijk van plan om de langverwachte game Starfield en de titel Indiana Jones and the Great Circle niet alleen op de Xbox Series X/S en PC te lanceren, maar ook op de PlayStation 5. Dit nieuws is afkomstig van betrouwbare lekbronnen zoals NateTheHate en Randalthor19. Starfield, dat later dit jaar zal verschijnen met de Shattered Space-uitbreiding, zou eerst uitkomen op Xbox en PC, gevolgd door een PS5-release. Indiana Jones and the Great Circle, ook gepland voor release dit jaar op PC en Xbox, zou na een tijdelijke exclusiviteitsperiode eveneens de overstap naar de PS5 kunnen maken. Als deze geruchten waar zijn, betekent dit een grote strategische verandering voor Microsoft, aangezien het bedrijf de afgelopen jaren inzet op exclusiviteit voor de Xbox.

Wanneer komt Starfield uit?

Hoewel er geen exacte datum bekend is gemaakt, wordt verwacht dat Starfield later dit jaar verschijnt samen met de Shattered Space-uitbreiding voor Xbox en PC, en daarna ook uitgebracht wordt voor de PlayStation 5.

Starfield is een van de meest geanticipeerde games van Bethesda Game Studios, de makers van de populaire The Elder Scrolls en Fallout series. De game is een open-world RPG die zich afspeelt in de ruimte en belooft een nieuwe diepte te geven aan het genre met een uniek verhaal en uitgebreide exploratiemogelijkheden. Indiana Jones and the Great Circle is gebaseerd op de legendarische filmreeks en wordt ontwikkeld door MachineGames in samenwerking met de Lucasfilm Games-divisie, wat een spannend avontuur belooft voor fans van de iconische archeoloog.