Geruchtenmolen draait: Metro Awakening VR in ontwikkeling

Jan 29, 2024 9:11 AM

Er gaan geruchten rond over een nieuwe toevoeging aan de Metro-serie: Metro Awakening, een VR-game die binnenkort mogelijk wordt aangekondigd. Sinds Metro Exodus in 2019 is het vrij stil geweest rond de serie, maar die stilte lijkt snel doorbroken te worden. De geruchten stellen dat de onthulling van Metro Awakening plaats kan vinden tijdens een aankomende State of Play-uitzending, die gepland zou staan voor aanstaande woensdag. Er is nog weinig bekend over de inhoud van de game, behalve dat het zou beginnen met een scène die uiteindelijk een droom blijkt te zijn. Dit nieuws zou niet alleen de harten van VR-enthousiastelingen sneller doen slaan, maar biedt ook perspectief voor fans van de post-apocalyptische gamefranchise om opnieuw in de immer sfeervolle Metro-wereld te duiken.

Wanneer wordt Metro Awakening officieel aangekondigd?

Hoewel er nog geen officiële aankondiging is gedaan, wijzen de geruchten op een mogelijke onthulling tijdens de State of Play-uitzending die voor aanstaande woensdag gepland staat.

De Metro-serie staat bekend om zijn immersieve atmosfeer en diepe verhalen, geïnspireerd door de werken van Dmitry Glukhovsky. Fans zijn aangetrokken tot de mix van survival-horror, first-person shooter gameplay en de rijke verhalende ervaring. Na het succes van Metro 2033, Metro: Last Light, en Metro Exodus, heeft de reeks een behoorlijk aanhang vergaard en kijkers zijn ongetwijfeld geïnteresseerd in hoe de serie voortgezet zal worden met de stap naar virtual reality met Metro Awakening.