Helldivers 2, de populaire strategische shooter, heeft onlangs een update gehad die voor nogal wat beroering zorgt onder de spelers. De patch heeft namelijk aanpassingen gemaakt aan de ricochet-mechaniek van kogels. Dit betekent dat de kogels die spelers afvuren op zwaar gepantserde vijanden nu terugschieten en de speler die de kogel heeft afgevuurd, kunnen raken. Communityleden hebben gemengde gevoelens bij deze wijziging en uiten hun frustraties op sociale platformen en forums. Spelers rapporteren een toename in ‘zelf uitschakelingen’ door deze nieuwe ricochet-regel. Hoewel er ook gewezen wordt op andere mogelijke oorzaken, zoals shrapnel van bepaalde wapens, is de algemene consensus dat er een balansaanpassing moet komen. Ondertussen experimenteren spelers met verschillende wapens en uitrustingen om de nieuwe uitdaging het hoofd te bieden, hopend op een update van ontwikkelaar Arrowhead die voor verheldering zorgt.

Waardoor worden spelers in Helldivers 2 plotseling vaker door eigen vuur geraakt na de laatste update?

De recente stijging in zelf toegebrachte nederlagen binnen Helldivers 2 is voornamelijk het gevolg van een wijziging in de ricochet-mechaniek, die ervoor zorgt dat kogels die afketsen op zwaar gepantserde vijanden de schutter kunnen raken.

Helldivers 2 is een game die teamwork en strategie benadrukt, waar spelers de rol van Helldivers op zich nemen, een elite-eenheid die vecht voor de vrijheid van Super Earth. De game staat bekend om zijn moeilijke missies en de noodzaak voor spelers om goed samen te werken. Deze update, gericht op het realistischer maken van de kogelafketsingen, lijkt juist het tegendeel te bewerkstelligen, wat voor een uitdaging zorgt binnen de goed scorende community van de game.