Ghost of Yotei heeft een vergelijkbare prestatielijn laten zien als zijn voorganger, Ghost of Tsushima, op het gebied van commerciële verkoop in de VS. Volgens analisten heeft de lancering van deze game, die op 2 oktober 2025 exclusief uitkwam voor PlayStation 5, goede maar geen opmerkelijke resultaten geboekt. Hoewel de verkoopcijfers in een percentage aantoonden dat Ghost of Yotei enkele procenten minder eenheden verkocht dan Ghost of Tsushima in zijn lanceringweek, lag de omzet hierdoor iets hoger door een stijging van 12% in de gemiddelde prijs per eenheid.

n

De analist Mat Piscatella gaf aan dat de context van de lancering cruciaal is, aangezien bij de release van Ghost of Tsushima veel mensen thuis waren vanwege lockdowns, wat leidde tot een enorme stijging in gamersactiviteit. Ghost of Yotei's prestaties moeten daarom nog verder bekeken worden in de komende maanden om te zien hoe het spel zich zal houden op de markt.

Hoe goed heeft Ghost of Yotei het gedaan in vergelijking met Ghost of Tsushima?

Ghost of Yotei heeft een stabiele verkoop laten zien, maar de eenhedenverkoop is iets lager dan die van Ghost of Tsushima tijdens diens lancering. Desondanks was de omzet in dollar iets hoger door toegenomen gemiddelde verkoopprijzen.

Ghost of Tsushima was oorspronkelijk een grote hit voor Sony, met meer dan 13 miljoen verkochte exemplaren tot september 2024. Het succes van die game heeft waarschijnlijk de verwachtingen voor Ghost of Yotei verhoogd. Met de ontwikkeling van een multiplayer-uitbreiding, Ghost of Yotei: Legends, die in 2026 moet uitkomen, hoopt de ontwikkelaar Sucker Punch de fanbase verder uit te breiden en nieuwe ervaringen te bieden. Totdat meer nieuws over toekomstige projecten naar buiten komt, blijft Ghost of Yotei een centraal punt in de gesprekken rondom PlayStation-exclusives.