God of War live service game geannuleerd te midden van de problemen van PlayStation
Jan 17, 2025 10:03 AMSony heeft de ontwikkeling van een ongeannonceerde God of War live service game stopgezet, samen met een ander live service project dat werd ontwikkeld door Bend Games, bekend van Days Gone. Dit nieuws komt van een rapport dat meldt dat beide projecten zijn geannuleerd na een recente evaluatie. Gelukkig zullen de studios niet sluiten en blijft PlayStation zich richten op zowel online als single-player titels. Lamplicht dat PlayStation eerder hoopte 12 nieuwe live service games uit te brengen voor 2025, en nu lijkt dat plan een flinke klap te hebben gekregen.
Wat zijn de redenen achter de annulering van de God of War live service game?De annulering van de God of War live service game lijkt te zijn ingegeven door een negatieve evaluatie van de projecten, wat leidt tot een heroverweging van de live service strategie van PlayStation. Dit is een trend in de industrie waar veel ambitieuze live service games te maken hebben met moeilijkheden en annuleringen.
God of War is een populaire actie-avontuurlijke videogame franchise, gepresenteerd door Santa Monica Studio. Het eerste deel uit 2018 kreeg wereldwijd lof en won verschillende prijzen. De sequel, God of War Ragnarok, breidde het verhaal van Kratos en zijn zoon Atreus verder uit, en de franchise is bekend om zijn meeslepende gameplay en diepgaande verhaallijnen. Het idee om de serie uit te breiden naar live service gaming geeft blijk van de ambities van Sony om zijn spelhorizonten te verbreden, maar tot nu toe zijn de resultaten teleurstellend gebleken.
Jordan Keats
Jordan Keats is een voormalige professionele gamer die nu journalist is, wiens competitieve achtergrond hen een uniek perspectief geeft op esports en multiplayer games. Jordans expertise in strategie en spelmechanismen is ongeëvenaard, en biedt lezers diepgaande inzichten.
Volg ons
Fans
Fans
Fans
It's interesting to see Sony recalibrating its strategy by stepping back from live service games, especially given the massive success of the single-player format in franchises like God of War. This could mean a greater emphasis on the narrative-driven experiences fans adore, which might just lead to some exciting new adventures for Kratos and Atreus
It's interesting to see Sony pulling back on live service games, especially in a universe as rich as God of War. This could really open the door for more narrative-driven experiences that fans have come to love, rather than chasing trends that might not fit the franchise's identity.
It’s always a bummer when a highly anticipated project gets the chop, especially in a beloved universe like God of War. However, this might open the door for more narrative-driven titles that stay true to what makes the franchise so special—let's just hope PlayStation nails that balance moving forward