God of War tv-serie ondergaat grote veranderingen na vertrek showrunner

Oct 17, 2024 6:53 PM

De God of War tv-serie die op Prime Video gepland stond, ondergaat een volledige reset. Berichtgeving bevestigt dat Sony Pictures en Amazon MGM op zoek zijn naar een nieuwe schrijverskamer, nadat showrunner Rafe Judkins en producenten Hawk Ostby en Mark Fergus zijn vertrokken. Dit team had verschillende scripts voor het eerste seizoen geschreven. Sony en Amazon willen de serie een nieuwe creatieve richting geven, maar details hierover zijn nog niet bekend. De originele aankondiging in 2022 onthulde dat het zou gaan om een live-action serie die zich afspeelt in de Noorse wereld van Midgard, passend in de God of War 2018 tijdlijn. In een update begin 2024 werd bevestigd dat het schrijven voor de serie aan de gang was, maar er zijn geen verdere details vrijgegeven. Terwijl Judkins is vertrokken, blijft Cory Barlog betrokken als uitvoerend producent.

Wanneer kunnen we de God of War serie verwachten?

Het lijkt erop dat het nog een tijdje zal duren voordat we Kratos in live-action zien, aangezien het project nog in de ontwikkelingsfase verkeert. Sony Pictures en Prime Video blijven echter toegewijd aan de verdere ontwikkeling van de serie.

God of War is een van de meest populaire videogamefranchises, bekend om zijn verhaal over de ervaring van Kratos, een oude Griekse god die door verschillende mythologieën reist. De franchise begon in 2005 en heeft sindsdien talloze prijzen gewonnen en een grote schare fans opgebouwd. De recente games, met name God of War (2018) en God of War Ragnarok, hebben het verhaal verder verdiept en nieuwe thema's en karakters geïntroduceerd. Deze live-action serie biedt mogelijk een geweldige kans om het rijke en emotionele verhaal van Kratos naar een bredere kijkersgroep te brengen.