GOG en Amazon slaan de handen ineen voor Cloud Gaming op GOG Galaxy

Mar 19, 2024 2:30 PM

GOG Galaxy, de populaire digitale gameswinkel, heeft aangekondigd dat er binnenkort cloudgaming-ondersteuning beschikbaar komt via Amazon Luna. Deze samenwerking maakt het mogelijk voor gamers om hun aangeschafte GOG-titels te streamen naar diverse platformen, waaronder iOS, Android, PC, Mac en Amazon Fire tablets. Voor het gebruik van deze dienst is de installatie van de Amazon Luna Client app vereist. Bovendien zal de integratie met Luna ook ondersteuning bieden voor cloud saves en achievements, die synchroon lopen met GOG Galaxy. Als extra voordeel kunnen gebruikers hun games direct aankopen en streamen via de app. Cyberpunk 2077, een van de visueel indrukwekkende games beschikbaar op GOG, zal ook via de cloud te streamen zijn. De exacte datum van lancering van deze nieuwe functionaliteit in onze regio is nog niet bekend.

Wanneer wordt cloudgaming via Amazon Luna in GOG Galaxy beschikbaar?

Op het moment is er geen specifieke lanceerdatum bekend voor de beschikbaarheid van cloudgaming via Amazon Luna in GOG Galaxy. Zodra er meer informatie is, zal dit kenbaar worden gemaakt.

GOG Galaxy is een platform van CD Projekt dat functioneert als een digitale distributie- en beheerservice voor videogames, vergelijkbaar met Steam of de Epic Games Store. Het staat bekend om het DRM-vrije beleid, wat betekent dat gekochte games geen digitale rechtenbeheer bevatten die gebruikers kunnen beperken. Daarnaast is Amazon Luna een cloud gaming-service die spelers toestaat om games te streamen naar verschillende apparaten zonder de noodzaak van krachtige hardware. Cyberpunk 2077 is een actie-RPG ontwikkeld en uitgegeven door CD Projekt, dezelfde eigenaar van GOG Galaxy, en staat bekend om zijn uitgebreide open wereld en diepgaande verhaallijnen.