Quantcast
GOGs Resident Evil 2 PC-versie gebruikt 1998 PC-versie, niet Sourcenext
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

GOGs Resident Evil 2 PC-versie gebruikt 1998 PC-versie, niet Sourcenext

Jun 28, 2024 5:29 PM

Capcom en GOG hebben aangekondigd dat ze de originele Resident Evil trilogie opnieuw uitbrengen op pc. Fans waren verrast toen bleek dat de Resident Evil 2-versie gebaseerd is op de Windows PC-versie uit 1998 in plaats van de later uitgebrachte Sourcenext-versie. Hoewel de Sourcenext-versie bekend staat om zijn superieure kwaliteit van full-motion video's (FMV's), koos GOG ervoor de originele versie te gebruiken. Deze versie wordt als DRM-vrij aangeboden, wat betekent dat er geen digitale rechtenbeheer is. Dit geeft gamers meer vrijheid en gemakkelijke toegang.

Wat is het verschil tussen de Windows PC-versie van Resident Evil 2 en de Sourcenext-versie?n

De Windows PC-versie van Resident Evil 2 werd oorspronkelijk uitgebracht in 1998 en biedt een klassieke ervaring zonder de verbeterde FMV's die aanwezig zijn in de Sourcenext-versie, welke exclusief in Japan werd uitgebracht in 2006. De Sourcenext-versie, ontwikkeld om compatibel te zijn met Windows XP, bood hogere kwaliteit video's en verschillende andere verbeteringen die hem populair maakten onder fans.

Resident Evil 2 werd oorspronkelijk uitgebracht in 1998 en geldt als een mijlpaal in het survival horror-genre. De game volgt het verhaal van Leon S. Kennedy en Claire Redfield die proberen te overleven in een stad vol zombies en andere mutanten. De game werd geroemd om zijn intense sfeer, uitdagende gameplay en meeslepende verhaallijn, en het bracht meerdere vervolgen en een succesvolle remake voort.



Alex Riverton avatar
Geschreven door:

Alex Riverton

Alex Riverton is een doorgewinterde journalist met meer dan tien jaar ervaring in de gamingindustrie. Bekend om zijn diepgaande analyses en hands-on previews, heeft Alex een reputatie opgebouwd voor diepgaand commentaar op spelmechanismen en storytelling in videogames.

Lees meer artikelen van: Alex Riverton

Volg ons


Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen